Los bericht bekijken
  #10  
Oud 28 november 2011, 21:41
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Volgens mij is het met een uitkering ook zo, dat wanneer je thuis studeert, en dus nog steeds fulltime beschikbaar bent voor de arbeidsmarkt zodra je weer sollicitatieplichtig bent, niemand jou kan tegenhouden om een studie op te pakken. Ik denk alleen wel dat je de studielast niet moet onderschatten, en dat je er waarschijnlijk meer tijd aan kwijt bent dan een paar uur s'avonds. Wel denk ik dat je je niet moet laten tegenhouden door de sociale dienst om keuzes te maken voor je eigen ontwikkeling, en dat je ook aan je werk toeleider moet voorleggen dat je jezelf graag beter wilt scholen om je arbeidsmarktperspectief te vergroten. Misschien zijn er trajecten waar je in kunt stromen, of deeltijdopleidingen waar je voor in aanmerking komt. Ik ken een vrouw die op haar 40e is begonnen met een deeltijd hbo-opleiding, en tegelijkertijd een uitkering ontving. Er zijn echt wel mogelijkheden, en vragen kan geen kwaad, sterker nog, ik denk dat je niet bij de pakken moet neer gaan zitten en net zolang moet doorvragen en misschien zelfs wel doorzeuren totdat je daar bent waar je wilt zijn, en staar je niet dood op die ene opleiding, of opleidingsvorm (thuisstudie, deeltijd, duaal) maar denk maar zo, dat iedere mogelijkheid er een is. Laat je vooral ook niet afwijzen, of meteen uit het veld slaan door misschien een poging tot studeren die mislukt of een mannetje van de sociale dienst die zegt dat het niet mogelijk is, deze mensen willen vooral dat je beschikbaar bent voor de arbeidsmarkt, en of dat voor langere termijn haalbaar voor iemand is omdat het misschien zwaar onder hun niveau is, zal hen een worst wezen. Het is jouw leven, heel veel succes!
Met citaat reageren