Los bericht bekijken
  #5  
Oud 3 januari 2012, 11:41
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard openingszin

Een openingszin gebruik je niet om aan te geven waarom je solliciteert. Ik geef je hieronder een voorbeeld van de juiste indeling van een sollicitatiebrief. Heel veel succes gewenst!


Via de website indeed.nl kwam ik terecht bij uw vacature voor (functie invoeren). In deze brief stel ik mijzelf graag aan u voor en licht ik mijn motivatie om bij (bedrijf invoeren) te willen werken toe. Tevens voeg ik mijn CV toe.

Mijn naam is (jouw naam invoeren) . Tot 31 december jl. werkte ik bij (laatste bedrijf invoeren) als (laatste functie invoeren) . Dit was een functie op de afdeling (afdeling invoeren). waarbij het (overlappende taken met nieuwe functieprofiel invullen) stond. Wegens economische redenen werd mijn contract in januari niet verlengd.

Uit uw functieprofiel maak ik op dat (kwaliteiten uit het functieprofiel benoemen) voor u belangrijke kwaliteiten zijn waar uw toekomstig (functienaam invoeren) aan dient te voldoen. Naast het feit dat dit bij mijn vorige werkgevers ook gewenst werd, zijn dit aspecten van het werk waar ik veel plezier aan beleef. (Reden toevoegen waarom het bedrijf jou aanspreekt)

Mijn werkhouding en karakter laten zich als volgt omschrijven: (bijv. ik ben gewend om mij proactief op te stellen en oplossinggericht mee te denken. Bovendien ik vind het prettig om klant- en servicegericht te werken en ben ik bereid om een helpende hand toe te steken, daar waar mogelijk of gewenst. Een vrolijk, opgeruimd, leergierig karakter is wat ik u kan bieden en ik draag graag bij aan een positieve werksfeer, waarbij ruimte is voor (gepaste) humor).

Vanzelfsprekend hoop ik uitgenodigd te worden voor een kennismakingsgesprek en ik ontvang hier dan ook graag een uitnodiging toe.

Ik kijk met belangstelling uit naar uw reactie.


Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren