Los bericht bekijken
  #3  
Oud 22 januari 2013, 12:07
Thompson Thompson is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 januari 2013
Berichten: 3
Thompson is on a distinguished road
Standaard

Ik was er al bang voor dat de duale variant inderdaad niet meer bestond. Ik ben er inderdaad van op de hoogte dat je eerst een baan in een bepaalde richting zult moeten hebben voor je aan duaal kunt beginnen, maar in sommige gevallen kun je ook via een school aan geschikte adressen komen en het helpt bij het solliciteren soms ook als je kunt zeggen dat je een duaal studie wilt gaan doen in die richting, dat getuigt denk ik wel van interesse en inzet in het vakgebied.

Bedankt voor de tip van Associate Degree, had er nog nooit van gehoord. Wellicht is dat inderdaad een gulden middenweg tussen MBO niveau 4 (wat voor mijn gevoel onder mijn kunnen ligt, en dat zou ik zonde vinden) en een HBO opleiding wat voor mij vaak te theoretisch is. Wat ik begrijp van een AD is dit wel een theoretische opleiding, maar met veel praktijk (groeps) opdrachten? Kan ik hier zonder problemen met een "oud" Havo diploma aan beginnen? Het is inmiddels wel 4 jaar geleden namelijk dat ik mijn diploma heb gehaald.

Mocht ik toch kiezen voor een MBO niveau 4 opleiding, daar is wel veel meer keus namelijk, hoe werkt dit dan met BBL? Wat ik tijdens een eerdere zoektocht heb begrepen is dat wanneer je een MBO opleiding in de BBL vorm wilt gaan doen is dat je altijd begint op niveau 2. Dat zou ik jammer vinden want ik denk dat dan (te) snel de uitdaging eraf is en ik mijn interesse verlies.

Zijn er vergelijkbare MBO opleidingen als voedingsmiddelentechnologie? Ik kan enkel ook een universitaire variant vinden (daar geeft mijn tante ook les in, universiteit wageningen).

Veel vragen, maar na zoveel "mislukte pogingen" wil ik nu weer serieus de draad oppikken
Met citaat reageren