Los bericht bekijken
  #4  
Oud 24 januari 2013, 10:44
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Kan ik hier zonder problemen met een "oud" Havo diploma aan beginnen? Het is inmiddels wel 4 jaar geleden namelijk dat ik mijn diploma heb gehaald.
Ja, dat kan gewoon. Kijk even bij de toelatingseisen voor de exacte (profiel)eisen.

Citaat:
Wat ik tijdens een eerdere zoektocht heb begrepen is dat wanneer je een MBO opleiding in de BBL vorm wilt gaan doen is dat je altijd begint op niveau 2. Dat zou ik jammer vinden want ik denk dat dan (te) snel de uitdaging eraf is en ik mijn interesse verlies.
Huh, wie heeft je dat verteld? Dit klopt helemaal niet. Met een havodiploma kun je gewoon aan een bbl-opleiding op niveau 4 beginnen.

Citaat:
Zijn er vergelijkbare MBO opleidingen als voedingsmiddelentechnologie? Ik kan enkel ook een universitaire variant vinden (daar geeft mijn tante ook les in, universiteit wageningen).
Er zijn meerdere mbo-opleidingen die vergelijkbaar zijn, maar de opleiding die het meest in de buurt komt, is de mbo-4-opleiding Technoloog voedingsindustrie. Na het behalen van je diploma, kun je daarna altijd nog doorstromen naar de hbo-bacheloropleiding Voedingsmiddelentechnologie.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren