Los bericht bekijken
  #5  
Oud 10 oktober 2007, 13:50
nikje2000 nikje2000 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2007
Berichten: 24
nikje2000 is on a distinguished road
Standaard Re: open sollicitatie juridisch assistent feedback gevraagd

"Door de advocaten op uw kantoor te ondersteunen wil ik leren van hun vakkennis die zij door hun werkervaring hebben. "

Door hun werkervaring zou ik weglaten en gewoon met vakkennis eindigen. Het is heus niet alleen hun werkervaring die hun vakkenis geeft, maar ook een hoop studeren dat na het afstuderen gewoon doorgaat.

Ik vind ook dat je de verwijzing naar de horeca weg moet laten. De werkgever kan in je cv ook wel zien dat je niet alleen maar studeert en het staat gewoon vreemd in een brief aan een advocatenkantoor.

Verder zou ik je aanbevelen om een voorbeeld van een vacature voor juridisch assistent op te zoeken om zo specifieke dingen te kunnen benoemen die jij voor het bedrijf zou kunnen betekenen. Kan je bijvoorbeeld heel snel en accuraat relevante wetteksten opzoeken? Of ben je zee bekwaam in archiveren? Dat soort dingen.

Tenslotte zou ik ook de laatste zin weglaten, maar ook het laatste deel van de één-na-laatste zin. Zo kom je wel heel erg desperate over en ook een beetje lui. Als je later bereid bent om te beginnen na je studie dan kan je dan altijd nog een brief sturen. Meestal bewaren ze je gegevens toch wel als ze wat in je zien.
Met citaat reageren