Los bericht bekijken
  #1  
Oud 22 mei 2015, 22:14
ijzebel ijzebel is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 oktober 2010
Berichten: 35
ijzebel is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie trouwambtenaar: graag feedback

Geachte XXXX,

Welkom bij de sollicitatie van XXXX naar de functie van trouwambtenaar.

Mijn verhaal start, eigenlijk naar ik vermoed als de meesten, met het lezen van de Hoogeveensche Courant en daar stuitte ik op deze vacature. Eigenlijk had ik hiervoor nog nooit over een functie als deze nagedacht, deels omdat ik altijd dacht dat deze vervuld werden door mensen die al op het gemeentehuis werkten. Maar nu de kans hier is grijp ik hem aan, want het lijkt mij fantastisch om mensen te helpen met het bezegelen van hun liefde op hun mooiste dag en een beetje te mogen delen in hun geluk.

In uw vacature zegt u op zoek te zijn naar een creatief en betrokken persoon die goed in het openbaar kan spreken. Met mijn achtergrond in drama en mijn schilder/knutselhobby durf ik wel te stellen dat ik creatief ben. Zowel in het bedenken van mooie werken als het snel kunnen improviseren, mocht dat nodig zijn.

Mijn betrokkenheid met mensen kunt u aflezen aan de functies die ik heb uitgeoefend en nu nog uitoefen. Als docent, pedagogisch medewerker en zelfs als huishoudelijke hulp vind ik vooral het persoonlijke contact en de ondersteuning die ik mensen kan geven het belangrijkst.

Het spreken in het openbaar is voor mij met mijn drama achtergrond een stuk makkelijker dan voor de meeste mensen. Tijdens mijn opleiding stond ik een aantal keren per week een presentatie of toneelstuk voor publiek te houden. Daarnaast denk ik dat wanneer je les kan geven aan 25 kritische pubers en deze nemen ook nog de moeite om naar je te luisteren dat je dan goed je verhaal kan overbrengen.

Met plezier geef ik u in een mondeling gesprek toelichting op mijn sollicitatie.

Met vriendelijke groet,
XXXX
Met citaat reageren