Los bericht bekijken
  #4  
Oud 14 maart 2007, 21:10
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Open sollicitatie Intercedente

Ja, ik zou het ook wat uitgebreider en enthousiaster motiveren. Is helemaal niet zo moeilijk. Gewoon bij jezelf nagaan wat er in jouw hoofd is omgegaan tussen het moment dat je besloot dat je iets anders wilde en nu. Misschien wel zoiets (verzin maar wat hoor):

"Momenteel ben ik werkzaam bij xxx xxx als financieel administratief medewerkster inkoop, daar zorg ik voor de administratieve afhandeling van inkoopfacturen. Ik doe dit werk nu vier jaar, met veel plezier. Maar ik merkte op een gegeven moment dat de uitdaging aan het verdwijnen was. Nadat ik me eerst uitgebreid had georienteerd ben ik vorig jaar, naast mijn werk, begonnen met de cursus intercedente. Het lijkt me een enorm leuk beroep, met name omdat je veel met mensen omgaat en ook echt iets voor hun kan betekenen. Voor werknemers dat ze aan het werk gaan, bovendien in een baan die bij hun past en voor werkgevers dat ze gemotiveerde en vaardige mensen in dienst krijgen. De cursus hoop ik binnen een jaar af te ronden. Ik vind die cursus zo leuk dat ik het liefst zo snel mogelijk als intercedente aan de slag wil, het liefst fulltime."

Dat klinkt toch al stuk beter? En waarschijnlijk is zoiets ook wel gebeurd.

Na jouw motivering voor intercedente zou ik iets leuks over het bedrijf zeggen waar je wilt werken; iets dat jou daarin aanspreekt. Volgens mij kan je wel zeggen dat je je realiseert dat je geen werkervaring op dit gebied. Dat zien zij ook wel. Getuigt ook wel van zelfkennis. Maar zou dan wel benadrukken dat je wel al administratieve werkervaring hebt (deel werk intercedente is toch ook adminstratief?) en dat je enthousiast en leergierig bent. (zoals je ook al schreef)
Met citaat reageren