Los bericht bekijken
  #2  
Oud 31 oktober 2016, 13:09
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Als ik je verhaal zo lees, heb je vooral vanwege praktische en financiële redenen voor de koksopleiding gekozen. Dat is niet verkeerd, maar kan wel een verklaring zijn waarom je nu vastloopt. Het is een opleiding op mbo 2 of mbo 3 niveau en op dit niveau worden andere eisen aan leerlingen gesteld. Je moet orders uitvoeren en gewoon je werk doen. Niet te veel nadenken over hoe gerechten en het werk in de keuken anders, beter of slimmer uitgevoerd moeten worden. Vraag je dus niet af of je hier wel goed genoeg voor bent. Ik denk juist dat je er te veel voor in huis hebt. Je kunt je enorme creativiteit niet in het werk kwijt en dat speelt je nu parten. Ik raad je aan om voor jezelf heel goed te gaan onderzoeken of je voor jezelf echt een toekomst als kok ziet. Ga in gesprek met je mentor en bespreek je twijfels. Ga voor jezelf ook bekijken welke universitaire opleidingen je interessant lijken en wat je er precies mee zou willen doen. Het feit dat je nu twijfelt aan je koksopleiding wil niet zeggen dat je een verkeerde keuze hebt gemaakt. Je bent een stukje wijzer geworden en kunt met die kennis beter inschatten wat wel en wat niet bij je past. Verder raad ik je aan om het boek 'Ontdek je sterke punten' van Marcus Buckingham te lezen. Het boek bevat ook een link naar een site met een vragenlijst aan de hand waarvan je je sterke punten kunt ontrafelen. Veel succes!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren