Los bericht bekijken
  #3  
Oud 19 februari 2013, 09:39
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Geachte heer/mevrouw,
Vraag even na aan wie je de brief moet richten. Dit is geen goede binnenkomer.

Citaat:
Na mijn afgeronde opleiding Sociaal Maatschappelijk Dienstverlening, mbo niveau 4, en als werkende in de schuldhulpverlening wil ik graag wat anders. In het welzijnssector vind ik niet de volledige voldoening die ik in de zorg wel verwacht te vinden.
Probeer in een sollicitatiebrief altijd positief te blijven. Nu schrijf je dat je de zorg in wilt, omdat de welzijnssector je niet meer aanspreekt. Je kunt beter aangeven waarom je de zorg in wilt, wat spreekt je hierin aan?

Citaat:
Tijdens de werkzaamheden bij de schuldhulpverlening had ik mijn eigen caseload en de daarbij behorende verantwoordelijkheden. In deze zelfstandige functie wist ik mij goed te bewegen, daarnaast weet ik om te gaan met vertrouwelijke- en persoonsgegevens.
Je gebruikt hier verleden en tegenwoordige tijd door elkaar. Blijf wel consequent. Je schrijft: daarnaast weet ik om te gaan met vertrouwelijke- en persoonsgegevens. Volgens mij wil je hier duidelijk maken dat je integer bent en goed weet om te gaan met vertrouwelijke gegevens, maar dat staat er nu niet ;-)

Citaat:
Ook kan ik goed samen werken in teamverband.
Dit is dubbelop: schrijf liever dat je goed samenwerkt of dat je goed in teamverband werkt.

Citaat:
De opleidingsplaats voor verpleegkundige binnen uw organisatie spreekt mij aan om diverse redenen. Ten eerste werk ik graag met mensen omdat ik van direct contact houdt, zorg wil dragen voor mensen op de zorg en welzijn vlakken. In de omgang met mensen is empathie voor mij erg belangrijk. Empathie houdt voor mij o.a. in de zorgzaamheid en respect naar anderen. Ik ben mij ervan bewust dat dit niet alleen zwaar, maar ook verantwoordelijk werk is. Dit mede doordat mijn vader en meerdere familieleden in de zorg werkzaam zijn (geweest). Dat ik nog geen werkervaring in de zorg heb weerhoudt mij er niet van om op niveau 4 te beginnen. Omdat ik graag de handen uit de mouwen steek, zeer leergierig ben, geduldig en enthousiast. Het direct toepassen van de theorie in praktijk spreekt mij aan net als de vele doorgroeimogelijkheden. Waardoor ik meer en diverse ervaringen in de toekomst kan op doen. Men is immers nooit te oud om te leren.
Je opent deze alinea met de zin dat je gaat uitleggen waarom je juist bij deze organisatie wilt werken, maar dat doe je vervolgens niet. Dat is jammer, want zo verliest het stukje aan zeggingskracht.

Citaat:
Omdat een sollicitatiebrief en curriculum Vitae een beknopte indruk geeft van mij als persoon, zou ik mijn brief graag mondeling willen toelichten. Ik zie een uitnodiging voor een persoonlijke kennismaking graag tegemoet.
Vitae is met een kleine letter.

Met vriendelijke groet,


Daniëlla xxx
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren