Los bericht bekijken
  #3  
Oud 23 april 2007, 18:43
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief telemarketeer bij een bank. Gaarne commentaar

Hoi!

Ik vind je brief inhoudelijk goed en je hebt goede argumenten om te solliciteren en geschikt te lijken, maar hij is ook ontzettend lang en uitgebreid. Misschien kom je haast té ambitieus over? Bv. stukje over buitenlandse activiteiten bank, cijferlijst, nieuwe uitdaging. Euhm, je solliciteert als belmiep niet als directeur hè!

Suggestie na wat knippen:


Bij deze reageer ik op de vacature van telemarketeer voor een kantoor van de ....bank in.... (Site waar je vacature gevonden hebt)

Momenteel ben ik tweedejaarsstudent [studie X] aan Hogeschool X te X. Ik zou graag werkervaring willen opdoen bij een financiële instelling, omdat dat goed aansluit op mijn studie. Een andere reden waarom ik graag wil werken bij de .... omdat de ..... iedereen de mogelijkheid biedt om zich in en naast zijn werk verder te professionaliseren en te ontwikkelen. Verder wil ik graag per 3 september aanstaande mijn stage volgen bij een bank. Het lijkt me dan ook goed om werkervaring op te doen bij de ..... om te ontdekken hoe men te werk gaat in de financiële dienstverlening. Door een actieve rol te spelen en het visitekaartje te zijn van de .... kan ik bovendien mijn commerciële competenties verder ontwikkelen.

Ik ben leergierig, ik kan goed luisteren naar de klant (geleerd op de werkvloer van mijn huidige werk: ....), uiteraard resultaatgericht en altijd op zoek naar verbeterpunten voor mijzelf, en waar nodig advies te verstrekken aan collega´s. Bij mijn huidige baan heb ik ook mensen ingewerkt. Ik heb ook ervaring met mensen benaderen via de telefoon. Men is bij ..... heel tevreden over mij en ik wil dan ook verder groeien en mezelf verder ontwikkelen. Ik ben ook een echte teamspeler, ik wil het beste voor het team en mensen kunnen op mij rekenen. Ik houd ervan om door te werken en ik ben dan ook erg gedreven om mijn taken naar tevredenheid te volbrengen. Verder wil ik graag een positieve bijdrage leveren aan de sfeer bij de ..... in ..... Mijn belangrijkste eigenschap is dan ook dat ik het beste met mensen voor heb. Als iemand mij iets vraagt dan wil ik daar ook aan kunnen voldoen.

Voor een compleet overzicht van mijn opleiding en ervaring verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae. Graag zou ik de gelegenheid krijgen om mijn sollicitatie nader met u te bespreken.

Verder beginnen er heel veel zinnen met 'ik', dat staat niet zo mooi. Daarnaast staan er nog wat grammaticale fouten in de brief. (en ik ben een beetje te lui om die eruit te halen ) Hopelijk kun je hier iets mee!
Met citaat reageren