Los bericht bekijken
  #1  
Oud 25 november 2010, 11:25
mineiroca mineiroca is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 november 2010
Berichten: 2
mineiroca is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatie. Graag feedback

Hallo,

Ik wil heel graag in de Zorg gaan werken.
Ik twijfel over deze brief. Kunnen jullie mij helpen? Graag feedback.


xxxxx
t.a.v. mevrouw xxxx

xxx, november 2010

Betreft: open sollicitatie

Geachte mevrouw xxx,

Toen ik de site van xxx zag, dacht ik dit is het.

Gedurende enige tijd ben ik bezig informatie te verzamelen over een baan dan wel opleiding die mij aanspreekt. Op de website van xxx viel mijn oog op het tabblad Werken en Leren. Een opleiding in combinatie met het werk spreekt mij zeer aan.

Sinds 1999 ben ik werkzaam als secretaresse. Hoewel me dit al die tijd vrij goed bevallen is kreeg ik toch steeds meer het gevoel dat ik iets miste. De sociale aspecten, contact met mensen ontbraken in mijn werk. Op een bepaalde moment ben ik tot de conclusie gekomen dat ik aan een nieuwe uitdaging toe was. Na verhalen van kennissen die in de Zorg werken en de informatie die ik via internet heb gelezen lijkt me dat werk in de Zorg op het lijf geschreven voor me is. Het werk in de Zorg is afwisselend, onregelmatig en dankbaar. Dit zijn kernwoorden waar ik me in thuis voel.

Het idee om in de Zorg te werken is niet nieuw. In 1998 heb ik een opleiding tot Verpleeghulp met succes afgerond. In verband met de zorg voor mijn dochter, toen heel jong, kon ik destijds niet de verschillende diensten draaien bij een verpleeghuis of ziekenhuis, daarom heb ik mij verder in de zorg niet kunnen ontwikkelen.

In mijn werkzaamheden als secretaresse heb ik onder meer goed leren organiseren plannen en communiceren. Ik kan me snel aanpassen aan verschillende situaties en op een tactvolle manier informatie aan collegae/klanten overbrengen. De begrippen “proactief en service- en klantgericht” zijn op mij van toepassing. Ik kan mijzelf snel inwerken en ben in staat onder druk prestaties te leveren.

Het lijkt mij een uitdaging om met mensen aan de slag te gaan. Ik hoop dat u mij de gelegenheid geeft om mijn aanmelding toe te lichten in een persoonlijk gesprek.
Alvast hartelijk dank voor een reactie.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren