Los bericht bekijken
  #3  
Oud 21 maart 2011, 18:18
perakojot perakojot is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 17
perakojot is on a distinguished road
Standaard

De brief is inderdaad kort, maar krachtig is hij niet.
Schrijf de sollicitatiebrief in een overtuigende stijl. Zorg ervoor dat je sollicitatiebrief nieuwsgierigheid opwekt bij het bedrijf. Spits de inhoud van je sollicitatiebrief toe op de kenmerken van het bedrijf en jouw vaardigheden en kwaliteiten. Maak je sollicitatiebrief op maat voor het betreffende bedrijf.Iedereen die een sollicitatiebrief schrijft wil graag uitgenodigd worden voor het sollicitatiegesprek. Daarom is het belangrijk dat je veel aandacht besteedt aan je motivatie. Voor een bedrijf is dit gedeelte van de sollicitatiebrief het meest interessant. Schrijf voordat je begint met je sollicitatiebrief even voor jezelf op waarom je deze baan zo graag wilt en waarom bij dit bedrijf. Dan heb je vast geformuleerd wat er in de motivatie moet komen.Je hebt inmiddels vastgesteld waar je interesses liggen en je bent misschien al bezig een aantal mogelijkheden te onderzoeken,dus je gaat voor de baan van je dromen.
Jou passie, motivatie en bereidheid om je verder te ontwikkelen komen niet echt sterk over( als je niet in bezit bent van diploma's moet jij voor de baan uit je dromen knokken). Dat je sociale contact leuk vindt, begrijp ik, maar bij thuishulp komt veel meer dan dat en is helemaal anders dan de winkel netjes en ordelijk te houden.
Ik wens je veel succes en ik ben benieuwd naar je verbeterde brief.
Met citaat reageren