Los bericht bekijken
  #2  
Oud 27 oktober 2008, 21:02
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Junior Engineer Graag commentaar.

Dag Anthony,

De tweede en derde alinea zou je kunnen wisselen, zodat je brief wat beter opgebouwd wordt en beter loopt. Dus eerst de alinea "De diversiteit en de mogelijkheid om een vak te leren enz." en daaronder de alinea "Tijdens mijn stage enz."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xaviour Bekijk bericht
Onbemand vliegen en toch veilig aankomen op uw bestemming. Avionica zal dit waar kunnen maken in de toekomst. Ik geloof hier sterk in en wil hieraan graag bijdragen. Ik solliciteer dan ook met veel belangstelling naar de functie van Engineer Avionics bij * naam bedrijf*.

Tijdens mijn stage bij de afdeling xxxxxxxxx, voerde ik een update uit voor de handboek xxxxxxxManual en heb ik ("mijn" weglaten) kennis over luchtvaart wetgeving opgedaan. Mijn enthousiasme voor de wet- en regelgeving werd sterk geprikkeld toen ik mee werkte aan het verwerven van de nieuwe onderhoud erkenning van de xxxxxx autoriteit. De ondersteuning aan de operator op het gebied van regelgeving maakt de baan voor mij daarom extra aantrekkelijk. --> Deze zin weglaten, dit kun je in een eventueel gesprek verder toelichten

De diversiteit en de mogelijkheid om een vak te leren binnen de sectie spreekt mij ("me" is spreektaal, "mij" is schrijftaal) erg aan. Als ("een" weglaten) starter zie ik dit als een goede kans om mijn ("opgedane" weglaten) kennis verder te vergroten . -De functieomschrijving sluit bovendien heel goed aan bij mijn Bachelor opleiding, daarom denk ik dat ik met mijn kennis op het gebied van luchtvaart techniek iets kan bijdragen aan de afdeling. -->- Deze zin weglaten. Soort opleiding staat in je cv, de rest spreekt voor zich in je brief

-De door u genoemde capaciteit herken ik mezelf in.-->- Deze zin weglaten Ik heb tijdens mijn opleiding geleerd in ("een" weglaten) teamverband te werken door samen met andere studenten diverse projecten uit te voeren. Iets mooier is: Door samen met andere studenten (of collegastudenten) diverse projecten uit te voeren heb ik geleerd in teamverband te werken Met veel plezier heb ik diverse ondersteuningen kunnen aanbieden aan de afdeling xxxxxx tijdens mijn afstuderen binnen xxxxxxxx.

dat ik beschikt (zonder de letter t)over klantgerichtheid en communicatieve vaardigheden. --> Waar blijkt dit uit? Voorbeeld? Ik beheers over goede Engelse taal.--> Deze zin weglaten, kan in je cv

Ik hoop dat deze brief met het bijgevoegde Curriculum Vitae uw interesse heeft gewekt en een afspraak voor een gesprek zal volgen.
__________________
Rianne
Met citaat reageren