Los bericht bekijken
  #7  
Oud 26 juli 2012, 22:52
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lyla Bekijk bericht
René, bedankt voor je reactie.

Ik heb in mijn CV inderdaad wel een andere voormalige collega (manager personeelszaken) als referentie opgegeven. Dat zou volgens jou dus voldoende moeten zijn?
Op je cv moet je nooit de gegevens van referenten zetten. Je mag vermelden dat referenties beschikbaar zijn op aanvraag maar dat is niet perse nodig. Je wilt niet dat die persoon voor iedere scheet gebeld of gemaild wordt, maar alleen als je al heel ver in een procedure zit. Dan kun je bij de referent ook zelf aankondigen dat ze een telefoontje kunnen verwachten.

Ik had vroeger een vergelijkbaar probleem, ik werkte voor expats en daarvan wist ik na een jaar niet meer in welk land ze werkten, dus kon ze nooit opgeven als referent. Maar eigenlijk is er ook nooit naar gevraagd, zo'n sterk selectiemiddel is het nu ook weer niet.

Als je nu een referentie vraagt, laat diegene dat dan liever zetten op je Linkedin profiel. Wel eenrichtingsverkeer anders lijkt het niet geloofwaardig.

succes ermee!
T
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren