Los bericht bekijken
  #1  
Oud 13 januari 2009, 19:57
Robbert24 Robbert24 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2009
Berichten: 6
Robbert24 is on a distinguished road
Standaard Beste manier om te solliciteren?

Omdat ik op dit moment zoekende ben naar een geschikte werkgever vroeg ik me af wat jullie nu de beste manier vinden om te solliciteren of in contact te komen met potentiele werkgevers.

* Internet: érg veel vacatures maar naar mijns inzien word het nogal lastig gemaakt. Er is zoveel te vinden en door de bomen zie je vaak het bos niet meer. Bovendien vind ik het vervelende dat er vaak uitzendbureau's veel op internet adverteren waardoor je eerst weer op intake moet alvorens op gesprek te kunnen bij het bedrijf. Bovendien heb ik het idee dat je brief vaak maar half gelezen word als je hem per mail verstuurd. Een mailtje terug met het antwoord dat je te weinig werkervaring hebt is dan al snel het gevolg.

* Bellen: Heb hier zelf geen ervaring mee, maar begin me steeds meer af te vragen of dit werkt. Het kan misschien best wel nuttig zijn heb ik het idee. Zeker als het bedrijf al een vacature op het net heeft staan zou je navraag kunnen doen over de functie. Ik denk dat dit best goed over komt bij het bedrijf. Mensen hier ervaring mee?

* Netwerken via internet: Op dit moment maak ik ook gebruik van zakelijke netwerken als LinkedIn. Mijn netwerk bestaat op dit moment uit oud collega's van mijn stage en studenten. Maar kom er nog niet echt achter hoe je echt in contact komt met potentiele werkgever. Gewoon een informeel berichtje sturen als je ziet dat de persoon in kwestie een interessant bedrijf heeft?
Met citaat reageren