Los bericht bekijken
  #1  
Oud 13 april 2007, 17:58
Loes Loes is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 april 2007
Berichten: 12
Loes is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief beginnende leerkracht

Hallo,

Binnenkort studeer ik af als leerkracht, maar ik zou graag nu al beginnen te solliciteren zodat ik tegen september werk zou hebben.

Ik ben echter geen kei in het schrijven van brieven. Het is dan ook de eerste sollicitatiebrief die ik schrijf. Ik weet niet goed wat ik ervan moet vinden en hoop dat jullie wat commentaar kunnen geven...

Alvast bedankt!!



xxxxxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxxxxx


xxxxxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxxxxx


Spontane sollicitatie naar de functie van leerkracht economie, geschiedenis, aardrijkskunde in het middelbaar onderwijs.

Geachte heer xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Binnen enkele weken ontvang ik het diploma van Bachelor in het secundair onderwijs.
De verschillende stages doorheen deze opleiding hebben me geleerd dat ik enorm graag in het onderwijs wil staan. Daarom wil ik niet langer afwachten om te solliciteren en wil ik me graag nu al aanbieden.

Ik besef meer en meer dat lesgeven me in de genen moet zitten. Al van kindsbeen af wou ik graag anderen iets aanleren. Toen ik tien jaar was, leerde ik mijn broer al lezen en schrijven nog voordat hij naar het basisonderwijs ging. Daarna heb ik gedurende enkele jaren zwemtraining gegeven aan kleuters en later aan adolescenten. Ik vond het dan ook spijtig dat ik deze lessen heb moeten afzeggen, omdat ik het niet meer kon combineren met mijn verdere studies.

Na mijn middelbare studies heb ik toch gekozen voor een andere weg. Ik wou weten of ik ook kon lesgeven aan oudere leerlingen, vandaar mijn keuze voor het secundair onderwijs. Ik ben de uitdaging aangegaan om mijn eigen kennis van de onderwerpen nog uit te breiden. Na de positieve stage-ervaringen, kijk ik er dan ook naar uit om deze kennis over te brengen naar de jongeren.

Ik heb tijdens mijn opleiding stage gelopen in verschillende scholen en verschillende studierichtingen. Toch gaat mijn voorkeur uit naar ASO-richtingen, vandaar mijn interesse in uw school. Ook ben ik in het bezit van een rijbewijs, waardoor ik me probleemloos kan verplaatsen.

Voor verdere informatie verwijs ik graag naar het cv in bijlage. Als u denkt een plaats vrij te hebben, hoop ik nog meer uitleg te kunnen geven in een persoonlijk gesprek.

Hoogachtend


xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Bijlage: Curriculum Vitae