Los bericht bekijken
  #8  
Oud 11 december 2012, 20:22
de Patrick de Patrick is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2011
Berichten: 82
de Patrick is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NoorH Bekijk bericht
Geachte heer, mevrouw,

Werken als Passenger Assistants op schiphol heeft mij altijd aangesproken. Ik zal uitleggen waarom.
Deze opener is eigenlijk niet slecht, maar leest niet zo leuk. Probeer dat eens te herschrijven, bv.:

Werken as Passenger Assistant op Schiphol lijkt mij erg leuk. Daarom solliciteer ik graag voor uw vacature die ik vond op uw website.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NoorH Bekijk bericht
Schiphol is een dynamische omgeving om te werken, het is altijd in beweging. Dat komt goed uit want ik houd niet van stilstand. Het contact met mensen spreekt mij aan vanwege het sociaal aspect ervan. Ik vind het prettig iemand te helpen aan informatie en zal dit ook doen met een glimlach.
Dit vind ik erg goed en zou dit behouden, behalve dat stukje 'vanwege het sociaal aspect ervan'. Dat klint zo een beetje evident. Maak er dan beter 'ik heb graag contact met mensen' of iets van.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NoorH Bekijk bericht
Omdat ik mij altijd bewust ben van mijn omgeving zal ik ten alle tijden eventuele problemen kunnen signaleren om dit vervolgens op te lossen .
Ik heb dan ook een pro-actieve houding.
Een goede indruk achterlaten bij mensen vind ik belangrijk ik heb dan ook een zeer representatief voorkomen.
Inhoudelijk weer erg goed, maar dat leest niet zo goed. Je laatste zin moet je splitsen en niet zo vaak 'ik' gebruiken. Bovendien gebruik je twee maal 'ik heb dan ook'. Als je brief niet prettig leest, stijgt de kans dat je brief halverwege in de prullenbak belandt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NoorH Bekijk bericht
Ik hoop dat u er het mee eens bent dat er veel raakvlakken zijn met mijn kwaliteiten en de gevraagde functie-eisen. Ik ben dan ook zeer enthousiast over deze functie en hoop dan ook om mijn sollicitatie mondeling te kunnen toelichten.
Je gebruikt weer twee maal het woord 'hoop'. En het straalt weinig zelfvertrouwen uit. Je 'hoopt' niet dat de lezer het met je eens is, je 'denkt' of 'veronderstelt' dat, misschien ben je je wel zeker daarvan. En je zou graag in een persoonlijk gesprek enz.
Met citaat reageren