Los bericht bekijken
  #3  
Oud 26 januari 2013, 18:38
LBel LBel is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 januari 2013
Berichten: 2
LBel is on a distinguished road
Standaard

1."U zoekt een enthousiaste collega voor de functie administratief medewerker, die het leuk vindt om in een team te werken, afwisselende werkzaamheden wil uitvoeren, een ondersteunende rol aan het team wil bieden en handig is met de computer."

: zin is te lang en te veel een opsomming. --> Een vraagteken op het eind maakt het al opener, maar als je het op kan delen in meerdere zinnen is dat denk ik beter. Als het de criteria in de advertentie zijn, beter helemaal weglaten en later benoemen. "U zoekt" kan in de opening ook weggelaten (ik lees erg vaak 'zoek' in de eerste twee zinnen)

alternatief:
: "Een enthousiaste collega voor de functie als administratief medewerker? Dat is..."

2. "Deze vacature heeft mijn interesse gewekt vanwege zijn diversiteit aan werkzaamheden die een administratief medewerker kan verrichten."

: waarom zijn deze werkzaamheden uniek bij hun kantoor?

3. "Deze vacature heeft mijn interesse gewekt vanwege zijn diversiteit aan werkzaamheden die een administratief medewerker kan verrichten. Tijdens mijn stage bij de gemeente Groningen als juridisch administratief medewerker hield ik me voornamelijk bezig met het verwerken van binnen gekomen bezwaarschriften, het versturen van ontvangstbevestigingen en het opstellen van eenvoudige uitspraken. Maar ook archiveren van afgedane bezwaarschriften behoorde tot mijn dagelijkse werkzaamheden."

: twee onderwerpen in 1 alinea maakt de opbouw onduidelijk: Wil je het er hebben over hun vacature of over jouw werkervaring bij de gemeente Groningen?

4. "Op dit moment ben ik werkzaam als postvoorbereider en postbezorger bij TNT."

: relevantie met sollicitatie niet in 1 keer duidelijk. Postbezorger zou ik weglaten.

Alternatief:
: "Momenteel ben ik onder andere werkzaam als postvoorbereider bij TNT. Hierbij is zorgvuldigheid, zelfstandigheid en werken in teamverband even belangrijk."

hierna kan je nog een alinea toevoegen, waarin je de criteria uit je opening opneemt. Die kan je dan ook linken aan je werkzaamheden in Groningen en je vaardigheden die je noemt/wil noemen.

'Tenslotte' vind ik in deze brief ook niet geheel passend, omdat je losse alinea's niet een opsomming van elkaar zijn ( je gebruikt geen 'ten eerste' of 'vervolgens' in je openingen).

En de laatste zin loopt beter met ".. licht ik dan mijn gedrevenheid.." , maar dat is misschien voor mij persoonlijk.