Los bericht bekijken
  #1  
Oud 16 maart 2010, 12:44
Marieke J Marieke J is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2009
Berichten: 30
Marieke J is on a distinguished road
Standaard Al heel vaak afgewezen na sollicitatiegesprek

Over het algemeen word ik regelmatig uitgenodigd voor sollicitatiegesprekken. Dus op papier vindt men mij een goede kandidaat.

Het loopt alleen iedere keer stuk door het sollicitatiegesprek. Soms zie ik zelfs al bij de eerste kennismaking een bepaalde blik in de ogen van de interviewer, zo van is dat ze nou?

Natuurlijk is het nu nog steeds een moeilijke tijd vanwege de crisis, maar ik ben al weer ruim een jaar bezig. Ik denk dat ik zo onderhand wel meer dan vijftig gesprekken heb gehad, hierbij reken ik ook de gesprekken bij uitzendbureaus e.d.

Ik zie steeds meer tegen een sollicitatiegesprek op. Natuurlijk, als ik niet word uitgenodigd, voel ik me ook teleurgesteld. Maar als ik wel een uitnodiging krijg, ben ik al lang niet meer blij, omdat het naar alle waarschijnlijkheid toch allemaal weer voor niets is.

In het verleden heb ik al vanalles gedaan, zoals sollicitatietrainingen. Ook bereid ik mijn gesprekken altijd goed voor, hoewel ik er steeds minder zin in krijg na al die afwijzingen. Vaak krijg ik ook regelmatig als feedback van we merkten wel dat je je goed hebt voorbereid, maar....

Waarschijnlijk straal ik een soort onzekerheid uit of zo. Wat kan ik hier aan doen?
Met citaat reageren