Discussie: Nieuwe uitdaging
Los bericht bekijken
  #1  
Oud 28 september 2016, 21:38
Cato Cato is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 september 2016
Berichten: 1
Cato is on a distinguished road
Standaard Nieuwe uitdaging

Hallo allemaal,

Ik sta een beetje stil.

Zes jaar geleden ben ik afgestudeerd als HBO bouwkundig ingenieur met een grote interesse in vastgoed, met name bijzonder vastgoed.
Tijdens mijn afstuderen zakte de markt steeds verder in elkaar en nam ik een baan iets onder mijn niveau en niet helemaal mijn idee van toekomstwerk aan. Inmiddels werk in 6 jaar bij mijn huidige werkgever als tekenaar. Geen echte uitdaging. In het begin nog druk en inmiddels vrij weinig (niks..krant lezen etc.) te doen.
Ik heb in de tussentijd veel gesolliciteerd en ik werd steeds wanhopiger.
Waarom werk ik daar dan nu nog?! Ik heb een gezondheidsprobleem gehad en kon toen alleen maar daar blijven. Ik heb dat oké gevonden.
Inmiddels ben ik helemaal opgeknapt en voel ik de energie. Alleen haal ik nu helemaal geen energie meer uit mijn huidige baan. Na werk ben ik op van het niks doen. Erg zonde, aangezien ik weet dat ik veel kan en ook graag aan de slag wil!

Ik wil niet meer hele dagen tekenen, het mag een onderdeel zijn van mijn werk.

Ik sta overal ingeschreven en dan bellen detacheringsbureaus me enkel met vacatures over tekenwerk, ik wil daar een vanaf.

Ik zou graag het vastgoed in willen. Nieuwe bestemmingen en kansen zien van bestaande bouw.
Alleen hoe maak ik de stap dat opdrachtgevers mij interessant vinden? Moet ik een andere opleiding erbij doen om het gat op te vullen tussen Bouwkunde en Vastgoed en Makelaardij.
Een cursus spreekt mij meer aan.

Hebben jullie ideeën?

Bedankt alvast.

Groet, Cato
Met citaat reageren