Los bericht bekijken
  #26  
Oud 20 april 2009, 20:02
mynameisunique mynameisunique is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 april 2009
Berichten: 2
mynameisunique is on a distinguished road
Arrow Re: Mensen gezocht met het zelfde probleem

Ik heb ook een soortgelijk probleem gehad.

ik begon de middelbare school op het vwo, maar door luiheid vmbo-t gedaan.
vervolgens moesten de dingen serieuzer genomen worden en begon ik aan mijn toekomst te denken. ik wou heel graag piloot worden, maar dat ging niet vanwege mijn oogafwijking.
ik heb verdwaalt het vmbo afgemaakt en ben MBO-4 Werktuigbouw (technische opleiding) gaan doen.
Na 2 jaar MBO WTB had ik ook zoiets van k*t opleiding, maar ik ben er niet mee gestopt. ik heb het volgehouden zodat ik een betere studie kon kiezen op het HBO.
ondanks de 4 extra jaren die ik had sinds het vmbo om een vervolg opleiding te kiezen kwam ik er maar niet uit. verschillende dingen opgezocht en ben zelfs nog terug gekomen op mijn oude droom als verkeersvlieger. tegenwoordig is de max. toegestaande oogafwijking bijna verdubbeld (en mag ik nu wel de opleiding volgen), maar zelfs mijn oude droom sprak mij niet meer zo aan.
ik zit nou in mijn laatste jaar van het MBO en dan heb ik toch nog mijn ideale opleiding gevonden: "Trade Management Asia" (op de HvA). dit is een hele andere studierichting (economie), maar dat maakt niet uit als je van het MBO komt. De decaan bij de open dag vertelde mij dat ze geen MBO'ers zonder economie mogen weigeren. Ik zal dan wel iets meer moeite hebben dan de rest (vanwege mijn tekort aan economische vakken), maar met een boek economie en een opfriscursus zal dit wel verholpen zijn.

Wat ik duidelijk wil maken aan iedereen is: loop geen rondjes als je verdwaalt bent, maar kijk ver vooruit. Als je vanaf deze positie een groot stuk moet zwemmen om je tropisch eiland te halen. ga dan niet terug waar ze goedkope bootjes verhuren, om vervolgens te vergeten waar je eiland was.
Met citaat reageren