Los bericht bekijken
  #28  
Oud 23 april 2009, 20:23
Mylana Mylana is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 april 2009
Berichten: 1
Mylana is on a distinguished road
Standaard Re: Mensen gezocht met het zelfde probleem

Hey allemaal!

Ik wilde ook even mijn verhaal kwijt, hoop ook dat andere mensen er wat aan hebben.

Ik was altijd goed in leren, heb VWO met 4 zevens en 4 achten gehaald. Daarna ben ik Tandheelkunde gaan doen, omdat ik wel de gezondheidszorg in wilde, maar Geneeskunde wel heel erg lang vond. Eind van het 4e jaar studeren (had inmiddels al een studievertraging van 1 jaar) heb ik nog met veel interesse een stage kaakchirurgie gedaan, waarna ik er na de zomervakantie weer helemaal tegenaan wilde gaan. Maar helaas... ik was 1 week bezig in september en dacht echt: "Wat doe ik hier??". Na overleg met een loopbaanadviseur op de universiteit heb ik gekozen om met Facility Management op HBO te starten. Lekker veelzijdig, je kunt er alle kanten mee op, maar ook heel wat anders. Ik heb het anderhalf jaar geprobeerd, maar alles zat zo'n beetje tegen. Te veel groepjes maken (soms voor de onbenulligste dingen), huis wat verkocht werd, tentamen hierdoor niet halen, niet lekker in mijn vel... Kortom, ik wist echt niet meer wat ik moest en had het helemaal gehad met studeren.

Ik ben terug naar huis gegaan (wel lastig na 5 jaar op mezelf), ben werk gaan zoeken en heb nu 3 jaar fulltime gewerkt op administratief gebied. Inmiddels ook al lekker een eigen apartementje, maar toen kwam de kredietcrisis... Ben nu mijn baan kwijt en in deze tijd zal het al helemaal niet makkelijk zijn om zonder diploma een nieuwe baan te zoeken. Dus ga ik weer met volle moed studeren, Psychologie deze keer op de OU. Een studie waar je uiteindelijk overal waar je onder de mensen bent wel wat mee kunt, en die ik ook nog eens heel erg interessant vind en die natuurlijk voor het grootste deel zelf in te delen is. Grootste stok achter de deur voor mij is de termijn van 10 jaar van de IB-Groep. Binnen 10 jaar een diploma halen = prestatiebeurs niet terug hoeven betalen. Dus ik ga de komende tijd knallen om een Bachelor te halen vóór september 2010... Zodat ik daarna een leuke baan kan gaan zoeken als de economie weer een klein beetje opgekrabbeld is.

Ik hoop dat mijn verhaal anderen kan inspireren. Soms is het echt niet erg om een jaar of wat te gaan werken om te kijken wat je nou wel of niet wil. Belangrijkste voor mij is nog altijd dat je plezier hebt in dat wat je dagelijks doet, of dat nou werk of studie is.
Met citaat reageren