Los bericht bekijken
  #2  
Oud 24 oktober 2012, 16:14
SteenbergenConsultancy SteenbergenConsultancy is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 14 maart 2012
Berichten: 51
SteenbergenConsultancy is on a distinguished road
Standaard

Beste Esther,

Duidelijk verhaal en ik denk dat je ook de juiste vragen stelt. Wat ik echter nog mis voor het totaal plaatje is of je die opleiding dan part-time in gedachten had naast je huidige baan of een andere constructie?

Vooruitlopend op de zaken denk ik dat het een interessant alternatief kan zijn om te solliciteren op een (lichte) functie waar ze mensen zoeken die bereid zijn te leren en groeien. Training on the job of duaal onderwijs. Heeft een aantal voordelen die voor jou van groot belang zijn:
1 - Je hebt een baan en dus inkomsten
2 - Je kan het geleerde direct in praktijk brengen
3 - Je bevind je dan al in dat "wereldje" en kan gemakkelijk manoeuvreren zodra je eenmaal wat ervaring hebt opgebouwd.
4 - Het bedrijf waar je dan werkzaam bent kan je sturen en begeleiden in je traject. Dus zowel de druk erachter is goed ter motivatie en de begeleiding zorgt voor een positieve boost.
5 - Je hebt mensen om je heen die gemotiveerd zijn en in de bedrijfsmindset zitten. Bij een opleiding heb je altijd een mengelmoes aan motivaties en relatief veel jonge mensen. Binnen het bedrijfsleven schat ik in dat dat wat beter gebalanceerd is.

Wel is het zo dat je genoegen zal moeten nemen met een wat lagere/mindere baan in het begin. Maar daar is niets mis mee en ik denk dat jij je al bewust bent van het feit dat je dit als investering moet zien om in de toekomst mee te kunnen blijven draaien :-)

Gr. Bas
__________________
Ontdekken van je kwaliteiten? Twijfel over je loopbaan of ontwikkelingen op je werk?
Begeleiding en coaching van Steenbergen Consultancy kan je daarbij helpen! Bezoek de website voor meer info.

Ook te vinden op Twitter
Met citaat reageren