Los bericht bekijken
  #3  
Oud 26 maart 2007, 12:39
pepesan pepesan is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2007
Berichten: 22
pepesan is on a distinguished road
Standaard Re: als mensen geen hoogte van je krijgen.....

Ik vind het een goede eigenschap omdat het waar het personen betreft mij vrij houdt van vooroordelen, en wanneer het betrekking heeft op een situatie die besproken wordt of een beschrijving ergens van voorkomt het de vorming van een foutief beeld, zodat ik geen verkeerde verwachtingen koester. En met dat laatste voorkom ik niet alleen misverstanden, maar ook teleurstellingen, zowel bij mezelf als voor anderen.

Het is dus niet vanuit het oogpunt dat ik mijzelf niet 'bloot' durf te stellen of dat ik bang ben mijzelf kwetsbaar op te stellen of iets dergelijks, dat zijn toch dingen waar ik al heel wat jaren geleden mee afgerekend heb. Het is ook geen kwestie van eerst de kat uit de boom willen kijken want ik heb niet zolang nodig om me ergens op mijn gemak te voelen. Verder stel ik weinig eisen wat betreft werkzaamheden. Elke baan brengt leuke en minder leuke taken met zich mee, en de mate van voldoening die je vindt in je werk is maar voor een klein deel afhankelijk van de aard van de werkzaamheden. Dus ook hierover vel ik, wederom, geen oordeel. (Ik ben logistiek assistent op een inkoopafdeling, al doet dit nu niet direkt ter zake.)

Ik vind het een oprechte eigenschap, al blijkt ook nu weer dat hij vaak onbegrepen blijft....


Overigens verwacht ik hier geen panklare oplossing aangereikt te krijgen, ik vroeg mij alleen af of mensen dit herkennen.
Daarbij komt ook nog dat ik het interessante materie vind.
Met citaat reageren