Los bericht bekijken
  #6  
Oud 1 juni 2008, 14:05
Lina Lina is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 82
Lina is on a distinguished road
Standaard Re: HBO opleiding Informatica of Bedrijfsinformatica: school of LOI/NTI?

Zoals je al zei is NCOI zeker niet de goedkoopste.
Ik doe momenteel HBO Bachelor Bedrijfskunde en kwam bij het NCOI terecht omdat ik het overdag naast mijn werk kan doen. Ik had het liever bij de HES in Rotterdam gedaan, maar die geven het alleen 's avonds en dat lukt mij niet.

NCOI heeft nagenoeg geen eigen locaties en moet dus huren, en dat is uiteraard in de prijs meegerekend. Afhankelijk van de locatie waar je terecht komt krijg je al dan niet waar voor je geld. Als je bijvoorbeeld les hebt in een Novotel, kun je er zeker van zijn dat je arrangement goed is (goede catering en goede locaties). In Rotterdam heb ik ook al in het WTC en in Plaswijck gezeten, maar ook bij de Erasmus (wat ik persoonlijk een mindere lokatie vind). Parkeerkosten komen hier ook praktisch altijd nog eens bij.

Als instituut zijnde, het heeft zijn momenten. De docenten zijn zeer verschillend, af en toe heb je een 'vakidioot' die je ech voorziet van extra materiaal naast je boeken, en soms heb je een docent die niets extra's levert dan alleen het behandelen van je studiemateriaal.
Het studeren zelf is op zich goed te doen, je moet alleen op je werk wel heel goede afspraken kunnen maken want er gaat behoorlijk wat tijd in zitte (praktijkopdrachten bijvoorbeeld)
Met citaat reageren