Los bericht bekijken
  #4  
Oud 13 oktober 2014, 21:35
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Persoonlijk vind ik dat er niks mis met me is, en dat ik niet zou moeten hoeven veranderen omdat ik mezelf mag zijn.
Uiteraard mag je zijn zoals je bent, maar je geeft aan dat je nu spanningen ervaart in de omgang met anderen. Het zou mooi zijn als je niet alleen vindt dat je er mag zijn zoals je bent, maar dit ook voelt en uitstraalt en met zelfvertrouwen met anderen kunt omgaan.
Je zult je hele werkende leven met anderen te maken hebben. In het ene beroep wel wat meer dan het andere, dat klopt. In de administratieve sector en ook in de technische hoek zijn meer mogelijkheden om minder met mensen te hoeven doen dan bijvoorbeeld in de zorg of het onderwijs.

Citaat:
Maar nu heb ik een nieuwe vraag: "zijn er ook opleidingen waarbij je bijvoorbeeld niet leiding hoeft te geven?" Deze week moet ik op zoek gaan naar een nieuwe opleiding, en ik heb al veel beroepen opgezocht, maar bij de meeste moet je leiding geven.
Ik ben heel benieuwd in welke richting je hebt gezocht en op welk niveau. Er zijn namelijk legio voorbeelden van beroepen waarbij leidinggeven geen taak is, denk aan administrateur, archivaris, webdesigner, verpleegkundige en verkoper (je hebt uiteraard wel met mensen te maken, maar leidinggeven maakt bij deze beroepen niet per definitie onderdeel uit van de functiebeschrijving).
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren