Los bericht bekijken
  #2  
Oud 7 april 2016, 11:00
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Ik vind je brief niet slecht, maar je kunt 'm wel verbeteren door sommige punten wat concreter te formuleren. Ik zal er enkele uit halen:

QUOTE]Betreft: motivatiebrief[/QUOTE]
Motivatiebrief voor de hbo-opleiding Werktuigbouwkunde

Citaat:
Ik kijk dan ook graag uit naar deze opleiding die aansluit bij mijn passie en kwaliteiten.
Welke passies en kwaliteiten zijn dit dan?

Citaat:
Mijn vader heeft een eigen bedrijf waar veel gebruik wordt gemaakt van werktuigen en dit sprak mij al heel snel aan. Ik kwam graag op bezoek om allerlei vragen te stellen over de werking van de apparaten en mij te fascineren over deze dynamische apparaten.
Wat zijn dit dan voor apparaten? Je hoeft geen reclame te maken voor het bedrijf van je vader, maar je mag wel meer toelichten wat zijn bedrijf inhoudt en wat jou zo aanspreekt in de apparaten die hij gebruikt. Kun je enkele voorbeelden geven?

Citaat:
Om mij zo goed mogelijk te informeren over deze opleiding heb ik de open dag bezocht, heb ik geparticipeerd in een proefstudeerdag en heb ik contacten gelegd die mij goed konden informeren over de opleiding. Verder heeft informatie op internet opzoeken en de verschillende informatieboekjes lezen mij ook heel goed gedaan.
Wat actief! Heel goed!

Citaat:
Mijn doel is om met vlag en wimpel te slagen.
Dat is heel ambitieus! Waarom is dit je doel?

In je brief noem je drie keer dat je jezelf wilt bewijzen. Vanwaar deze bewijsdrang? Natuurlijk ziet de opleiding graag dat je je inspant voor goede studieresultaten, maar dat is iets anders dan jezelf bewijzen. Mensen die zichzelf willen bewijzen zijn niet altijd de fijnste mensen om mee samen te werken en dat is ook een belangrijke component in een hbo-opleiding ...
Kijk dus nog even kritisch naar de zinnen waarin je hierover spreekt. Hoe zou je dit anders kunnen formuleren? Verder zou ik in de afsluitende alinea je passie voor de techniek wat meer naar voren laten komen. Succes met herschrijven!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren