Los bericht bekijken
  #12  
Oud 16 maart 2012, 20:17
EvelineB EvelineB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 134
EvelineB is on a distinguished road
Standaard

Waarom niet de stoute schoenen aantrekken en nu alvast een gesprek vragen met je leidinggevende. Dan kan je meteen praten over eventuele contractverlenging en laat je ook blijken dat je graag wilt blijven. Een werkgever houdt van mensen die dingen zelfstandig aanpakken. Als psycholoog heb je een bepaalde rol, een rol die zelfvertrouwen uitstraalt. Het Nederlands zou je inderdaad kunnen bijspijkeren, het is wel zo netjes wanneer ouders een goed verslag krijgen zonder spelfouten. Helaas is het nu zo dat werkgevers keuze genoeg hebben uit basis psychologen. We zijn wat dat betreft in de verkeerde tijd afgestudeerd. Zelf heb ik ook al wat jaren ervaring. Mijn ervaring leert dat je als basispsycholoog zeer zelfstandig dient te zijn en moet aanpakken. Maar ook mijn dienstverband werd (ondanks dat ze me graag een contract hadden aangeboden wegens goed functioneren) niet verlengd om economische redenen. Ga in gesprek met je werkgever. Zo weet je ook meteen waar je aan toe bent ipv dat je nu aan het twijfelen bent.

Je hebt niet voor niets voor dit beroep gekozen, elke psycholoog heeft een bepaalde manier van werken. Niet iedere psycholoog is even assertief. Wat wel belangrijk is om dit bij jezelf te herkennen. Psychologen zijn immers ook gewoon maar mensen met ook hun sterke en zwakke kanten.

Groetjes Eveline
Met citaat reageren