Los bericht bekijken
  #1  
Oud 3 oktober 2008, 22:17
flow flow is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2008
Berichten: 1
flow is on a distinguished road
Post Open sollicitatie docente in het beroepsonderwijs

Dag,

Ik wil heel graag werken als docente in het beroepsonderwijs. Dit is mijn resultaat tot nu toe.... wie geeft een reactie..zodat ik er verder mee kan??

Dank
Flow


Aan…


3 oktober 2008

Geachte

1990, aandachtig luisterde ik naar de verhalen over jongeren van mijn docent methodiek. De theorie en de boeken gingen leven, mijn doel werd duidelijk. Ik wilde een goede welzijnswerker worden. Betrouwbaar, energiek en vakkundig. Nu 16 jaar later is mijn arbeidsverleden gekleurd met soortgelijke boeiende en mooie ervaringen. Mijn doel van toen is gerealiseerd, mijn ambities zijn echter nog niet vervuld. Ik wil graag docente worden aan het …. College om mijn kennis en coachingsvaardigheden in te zetten voor jongeren die aan het begin staan van hun arbeidsloopbaan. Dit zou ik willen doen door lessen, trainingen en workshops aan te bieden op het gebied van communicatie, methodiek en agogiek. Daarnaast zou ik graag leerlingen ondersteunen op het gebied van stage en werk.

Op dit moment werk ik als consulent/trainer bij…….. Een van mijn kerntaken en tevens leukste aspect van werk vind ik het ontwikkelen en uitvoeren van trainingen op psychosociaal gebied. Ik beleef veel plezier aan het overdragen van kennis en trainen van vaardigheiden op een manier die aansluit bij de belevingswereld van de cliënt. Ik werk met verschillende leeftijd- en niveaugroepen, voornamelijk binnen het speciaal (voortgezet) onderwijs. Als trainer kan ik mijn stijl van lesgeven gemakkelijk aanpassen aan het niveau en de mogelijkheden van de groep. Ook ben ik goed in staat orde te houden omdat ik structuur en houvast aanbied. Als toekomstige docent kan deze flexibiliteit en het creëren van een goede leeromgeving mij goed van pas komen.

Als werknemer sta ik bekend als een persoon die houdt van nieuwe ontwikkelingen, kansen ziet en vernieuwend bezig is. Ik deel graag mijn ideeën mijn anderen omdat mijn ervaring is dat ze zich op deze wijze verder ontwikkelen. Zo heeft de door mij herschreven methodiek voor een weerbaarheidstraining zich binnen al onze regio’s verder ontwikkeld. Vanuit het uitvoerende werk hebben twee scholen mij gevraagd advies uit te brengen over het implementeren van specifieke trainingen in het speciaal onderwijs. Nadat ik samen met het leerkrachtenteam de huidige knelpunten in kaart had gebracht kwam ik tot een uitgewerkt advies weerbaarheid op een geďntegreerde wijze vorm te geven. Dit leidde onder andere tot een door mij georganiseerde deskundigheidsbevordering.
Zowel in mijn rol als trainer als in mijn rol van adviseur ben ik goed in staat te luisteren. Mijn eigen houding en communicatieve vaardigheiden dienen dan ook veelal als een voorbeeldfunctie. Ik ben iemand die zich graag goed voorbereid en op een positieve en enthousiaste manier mensen tegemoet treed. Ik ben leergierig, wat ook blijkt uit mijn opleiding en werkervaring. Als docent op het …… denk ik dat deze eigenschappen goed van pas komen. Het is dan ook vanzelfsprekend dat ik mijn onderwijsbevoegdheid wil halen.

Ik denk dat ik vanwege mijn werkervaring, capaciteit en persoonlijkheid een goede docent zou kunnen zijn. Graag zou ik met u mijn mogelijkheden willen bespreken in een persoonlijk gesprek.


Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren