Los bericht bekijken
  #6  
Oud 10 januari 2009, 21:35
brekkie brekkie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 januari 2009
Berichten: 1
brekkie is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief stage orthopedagoog

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DarkAngel24 Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Wanneer iemand zijn kritische blik zou willen richten op mijn brief zou dat fantastisch zijn! Ik heb zelf namelijk weinig sollicitatie ervaring (via de officiele weg dan )
Ik word geacht nu een brief te schrijven voor mijn master-afstudeerstage voor sept. dit jaar. Ik ga een master orthopedagogiek doen. De stage is op een school voor zeer moeilijk opvoedbare jongeren met gedragsproblematiek en leerproblematiek. Er is ook een klas voor jongeren met autisme. Het is een stage die twee werkvelden combineerd, en dat spreekt mij juist aan. Mijn valkuil is dat ik nogal lang van stof ben en het is elke weer een worsteling om 't op één pagina te krijgen. Vanuit mijn opleiding mag ik alleen times new roman gebruiken. Ik val nu net over 1 A4 heen. Verder denk ik dat de alinea's te groot zijn.
Tips van harte welkom!

Groetjes

----


naam van mij
staat
adres

plaats, 10 januari 2009

.
.
.
.

Betreft: Sollicitatie stageplaats orthopedagoog


Geachte heer/mevrouw,

Scholing, waar zouden wij zijn zonder? Ik wil nog veel meer leren. Graag wil ik daarom solliciteren naar de stageplaats voor de functie orthopedagoog, ingaande september 2009.

Mijn naam is ...., een 24-jarige studente bachelor Orthopedagogiek aan de Universiteit van .... (Ik verwacht) in juli van dit jaar verwacht mijn bachelor af te ronden waarna ik in september zal starten met de master in het werkveld Jeugdzorg. (Afgelopen zomer heb ik de opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening aan de Hogeschool van ... met goed gevolg afgesloten.) Daar ik leergierig ben, meer uitdaging zoek en nog lang niet uitontwikkeld ben, besloot ik door te studeren. Tijdens mijn SPH heb ik ervaring opgedaan op een ZMLK school, met kinderen in de leeftijd van zes tot tien jaar met ontwikkelingsproblematiek, verstandelijke beperking en autisme. Mijn jaarstage heb ik gevolgd op een residentiële orthopedagogische behandelsetting voor jongeren van 15 tot 18 jaar die wegens problemen thuis of in het kind niet langer thuis kunnen wonen. De functie betrof die van groepsleider, waarbij ik de cliënten begeleidde/ behandelde en contact onderhield met de ouders en de school. Binnen het team lag de nadruk sterk op communicatie (hoe ging je daar mee om). (Deze stage heb ik met een 8 afgesloten, in Cv vermelden). Relevante theoretische ervaring betreffen de minor ‘Forensische psychiatrie en justitiële jeugdzorg’ en mijn afstudeerscriptie over blowen welke ik binnen mijn jaarstage instelling heb uitgevoerd. (Naar verwachting) zal mijn universitaire bachelor-afstudeerthesis gaan over identiteit en angst bij adolescenten.

Tijdens mijn jaarstage viel mij op dat van deze veel jongeren door een combinatie van factoren vastlopen op school. Wanneer er veel in het leven van een jongere mis gaat, is scholing de link naar een plaats in de maatschappij. Ik ben opzoek naar een veelzijdige stage die de link legt tussen leerlingenzorg en jeugdzorg. Deze functie spreekt mij aan omdat het mij de gelegenheid geeft om mijzelf te ontwikkelen op het gebied van diagnostiek, observaties, oudercontact en coördineren. (Ik ben een echte regelneef (zie verder bij doorzetter ......en in mijn vorige stages heb ik dit gemist.) (De problematiek is zeer uiteenlopend en dit sluit aan bij mijn interesses en mijn wens om mij breed te ontwikkelen. dubbelop) Uw visie van vraaggericht werken sluit aan bij mijn beroepsvisie. Ik vind het (namelijk) belangrijk om te kijken naar de competenties van een jongere en van daaruit de jongere te ondersteuningen in zijn ontwikkeling. Ik houd van aanpakken, ben een doorzetter, en ben mij bewust van mijn sterke en ontwikkelingskanten. Gezien mijn praktijk- en theoretische ervaring met de doelgroep verwacht ik goed inzicht te hebben in de doelgroep en een brug kan slaan tussen uitvoerend en aansturende werkzaamheden.

Graag wil ik mijn brief verder motiveren in een gesprek.


Hoogachtend,


...

Een aantal zinnen tussen haakjes gezet omdat ze dubbel lijken of zoals regelneef mij niet sympathiek overkomt (maar wie ben ik?)

Succes met de sollicitatie
Met citaat reageren