Los bericht bekijken
  #4  
Oud 14 juli 2006, 09:13
congruens congruens is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2006
Berichten: 13
congruens is on a distinguished road
Standaard Re: Carričreswitch in 5 stappen

Beste Muur,

Geweldig dat je al zover gekomen bent!!! Niet veel mensen komen tot stap 5, het merendeel blijft hangen bij dromen. Dan kunnen ze dat idee voor eeuwig koesteren, zonder dat ze veel risico lopen.
Als ik jouw verhaal goed begrijp zit je op dit punt:

Stap 5: Spring in het diepe.

Als het verlangen stand houdt en groeit dan wordt het tijd om een besluit te nemen en in actie te komen. Creëer ruimte voor de grote stap door andere activiteiten op een laag pitje te zetten. Aanvaard dat tegenslagen onderdeel zijn van het proces dat je steeds dichter bij je doel brengt.

Dat laatste is het geval, je bent op een fikse tegenslag gestuit. Je zit weer terug in Nederland, zonder spaargeld. Met je droom intact....
Doorloop opnieuw de 5 stappen. Kijk of je droom nog klopt, betrek hierbij wat je hebt ontdekt in dat buitenland. Mogelijk was het wat wild om meteen al je spaargeld erin te investeren, terwijl je de marktmogelijkheden van dat land nog onvoldoende kende?
Kortom: leeft je droom nog? Zo ja, Hoe kun je hem verwezenlijken, zonder in de vorige valkuil te vallen?
Zo nee, wees er trots op dat je het hebt geprobeerd en settle je in Nederland.

Overigens heb ik op een gegeven moment ontslag genomen en samen met mijn partner een jaar in Afrika doorgebracht. Om dit goed vorm te geven, hebben wij heel veel gehad aan: De Creatiespiraal van Marinus Knoope, een echte aanrader!!!

Succes!
Met citaat reageren