Los bericht bekijken
  #7  
Oud 8 maart 2013, 09:46
Helena Helena is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 maart 2013
Berichten: 30
Helena is on a distinguished road
Standaard

Hoihoi,

Ik zou proberen om er een positieve draai aan te geven binnen je CV (dus niet een brief). Verder inderdaad toelichten binnen een gesprek wanneer ernaar gevraagd wordt.

Hoe doe je dat dan: een positieve draai eraan geven? Een lange reis wordt vaak ook gezien als een periode van persoonlijke ontwikkeling. Het maakt dat je op jezelf aangewezen wordt om eigenschappen te ontwikkelen als bijvoorbeeld: zelfstandigheid, zelfredzaamheid, sociale vaardigheden, flexibiliteit, etc. Misschien kun je in je CV hier bij 'bijzonderheden' of een ander kopje een of twee zinnen aan weiden? Verder kun je natuurlijk op verschillende manieren kijken naar een moeizaam scriptieproces. Wat heb je er bijvoorbeeld uit geleerd? Hoe ben je eruit gekomen? Dat lijken mij de meer positieve kanten. Waarschijnlijk heb je je door de lange periode ook extra kunnen verdiepen in het onderwerp en de vaardigheden die er nodig zijn om een scriptie te schrijven. Ook dit kun je benadrukken binnen je CV.

Mijn indruk is dat er binnen een gesprek altijd wel begrip is voor een gat in je CV, zolang je maar eerlijk en open kunt toelichten wat er aan de hand was (zonder drama). Maak je dus niet al te veel zorgen!

Veel succes!
Met citaat reageren