Los bericht bekijken
  #3  
Oud 12 januari 2010, 18:59
Victor Armada Victor Armada is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 2 januari 2010
Berichten: 29
Victor Armada is on a distinguished road
Standaard Re: Worsteling met studiekeuze

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LuckyBet Bekijk bericht
Ik ben lid geworden van dit forum, omdat ik nogal worstel met het maken van een studiekeuze.
Ik ben nu veertig en heb MEAO gedaan als hoogste opleiding, 20 jaar fulltime werkervaring. Vooropleiding HAVO. Op beide scholen heb ik de economisch/administratieve richting gedaan. De eerste jaren na mijn schoolopleiding heb ik ook gewerkt in deze richting, financieel administratief. Sinds acht jaar werk ik nu op een inkoopafdeling. Ik houd me bezig met contracten, facturen en spreadsheets. Op deze afdeling handelen we ook op een beurs, we doen aan hedging om de prijsrisico's op onze fysieke materialen "af te dekken". Daarom hebben we te maken met leveranciers (internationaal), brokers (in Londen), business units (internationaal). Onze afdeling heeft een eigen controller en een administratief medewerkster voor het boeken van de bankafschriften, echter maakt onze afdeling deel uit van een groot bedrijf dat weer deel uit maakt van een internationaal concern.
Mijn persoonlijkheidstype volgens Myers Briggs is INTJ (introvert, iNtuitive, thinking, judging).
Ik ben dus aan het nadenken over een HBO deeltijd studie, schriftelijk of hogeschool. Echter kom ik er niet uit. Er is zoveel keuze dat ik door de bomen nauwelijks het bos meer zie. Het financieel administratieve werk dat ik vroeger deed (ook een tijdje op een accountantskantoor gewerkt) ben ik al weer ruim acht jaar uit. Daarom ben ik een beetje bang dat ik de feeling daarmee wat kwijt ben.
Wie o wie wil hier zijn/haar licht op laten schijnen?
Hoi,

Als ik jou was zou ik uit de volgende opties kiezen:

1-HEAO BE opleiding, deeltijd of afstandsonderwijs (LOI)
2-MBA opleiding (MBO+) deeltijd of afstandsonderwijs( 1,5 jaar)
3-SPD opleiding (HBO)

Ik zou de HEAO BE doen, duurt wel 4 jaartjes maar daarna ben je er vanaf voor altijd. Vooral in deze tijden is HBO niet meer dan normaal eigenlijk als je meer wilt dan de standaard werkzaamheden op adm. gebied.
Leeftijd zegt niks, bij mij in de klas zitten genoeg 40+

Succes!!!

Gr
Victor
Met citaat reageren