Los bericht bekijken
  #2  
Oud 6 oktober 2016, 02:36
Werkenisleuk Werkenisleuk is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 juni 2016
Berichten: 66
Werkenisleuk is on a distinguished road
Standaard

Hoi Huppeldepups,

Leuk bedacht, maar neem jouw naam wel wat serieuzer.

Ik heb jouw tekst gelezen.

Even voorafgaand. Ik had op de middelbare school een leerkracht (man), geloof het of niet in het vak Nederlands. Zijn bureau stond op een soort vierkant podium, ongeveer 15 cm hoog. In de eerste week van elk nieuw schooljaar stond hij naast zijn bureau op het podium met een plastic lineaal in zijn hand. Zijn woorden waren "Het is mijn theater, ik bepaal wat hier gebeurt! Wil jij daar niet aan voldoen dan kan jij vertrekken en daar (hij wees) is de deur."

Nu even over jou. Dat kinderen jou (denigrerend) nadoen, zal ik nooit accepteren. Ik denk dat jij dat zo snel mogelijk, zeg maar na de herfst vakantie aan elke klas die jij les geeft kenbaar maakt. De vraag is hoe? Wees kort en krachtig en zoals mijn Nederlandse leraar het bracht, is discussie echt niet mogelijk en ook niet in discussie gaan. Het mooiste was, hij was altijd vriendelijk en niemand deed lastig onderling en naar hem toe. Dus rust in de tent. En daar hield ik van. Mijn Duitse leraar kwam altijd 5 minuten later binnen. Wij mochten in die 5 minuten "keten" wat wij wilde maar daarna was het 45 minuten Deutsch !!!! Zo niet, dan kon je ook vertrekken. Dat kwam dus bijna nooit voor.

Ik denk dat als er rust in de tent is, jij meer plezier en energie krijgt in de nevenactiviteiten die bij jouw functie horen.

Dat kinderen als een zoutzak op een stoel zitten, komt vaak voor. Je zou (moet je wel vooraf voorbereiden) kort en duidelijk uit kunnen leggen hoe belangrijk leren is om later financiel profijt te hebben in een toekomstige baan. Alles wordt gedigitaliseerd, arbeidsmarkt veranderd factor X meer dan 20 en 40 jaar geleden. Ik heb een kennis, hij is leraar economie. Hij legt de kinderen 2 tot 3 keer per jaar in het kort uit, hoe de economie werkt en hoe belangrijk het is een goede baan in de toekomst te hebben. Immers, kinderen zien ook ouders met huizen, vakanties en (dure) auto's. Dat willen zij ook, maar realiseren zich niet voldoende dat nu studeren de enige optie is.

Je zou eventueel met een docent economie kunnen kortsluiten of hij zo'n praatje zou willen houden in de klassen die jij les geeft. Uiteraard met ruggensteun van jouw leidinggevende.

Want realiseer je wel, alles draait om geld op deze wereld.

Succes!
Met citaat reageren