Los bericht bekijken
  #2  
Oud 27 april 2008, 07:41
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie redactie-assistent Journalistiek en Nieuwe Media

Hoi Nadia,

Een gewaagde maar ook zeker een wervende brief!

Ik heb wel enkele opmerkingen omtrent het verloop van een paar zinnen.

Citaat:
Het lijkt mij een uitdaging de site aantrekkelijk te maken voor studenten en scholieren, en van uw site een bruisend, up-to-date, doch zeer eenvoudige informatiebron te maken.
- bruisend moet zijn bruisende.
- Studenten en schoelieren is een beetje dubbelop. Ik kan me voorstellen dat je voor zoiets kiest als er ook scholieren (lager onderwijs zoals voortgezet onderwijs (HAVO/VWO) bij betrokken zijn, wat voor mij niet naar voren komt in de advertentieomschrijving.
- Tevens zou ik in plaats van de 'en' na de eerste komma in deze in maken door, zo breng je beide delen in verband

Citaat:
Toen ik via het loopbaancentrum van de universiteit stuitte op de vacature van redactie-assistent Journalistiek en Nieuwe Media, gepubliceerd op 14 februari jl. … Wel, ik - als gedreven columnist en amateurwebsitemaker - was verkocht.
Dit is wel een hele lang zin. Het is niet gebruikelijk om "..." te gebruiken in je brief en zou ik vervangen door iets waardoor bovenstaande zin uiteindelijk 2 zinnen wordt.

Citaat:
Tevens zat ik in de redactie van de Krant met Karakter, een krant voor studenten Sinologie, en ben ik enkele jaren moderator van diverse fora geweest.
Als je meerdere komma's in 1 zin gebruikt betekent dit meestal dat de middenzin een uitleg is van een klein onderdeel in de eerste zin, maar ook dat het laatste deel over het eerste onderdeel verder gaat. Dit is hier niet het geval en haal je twee onderwerpen door elkaar. Maak hier twee zinnen van en probeer je moderatietaken nog ietsje verder uit te leggen, deze zijn namelijk juist zo belangrijk bij je toekomstige taak! Leg bijvoorbeeld uit op wat voor soort forums je actief bent geweest als moderator en in het kort welke bevoegdheden je had (en hoe goed je was in het uitoefenen daarvan ).

Citaat:
Graag zou ik mijn brief nader toelichten in een persoonlijk gesprek. Met mijn eerste ontwerp voor uw site al op papier - smachtend leerlingen in zijn ban te krijgen -, zie ik uit naar uw spoedige reactie.
Dat stukje met 'smachtend in de ban krijgen' zou ik persoonlijk weglaten.

---------

Veel succes met je sollicitatie, aan de hand van deze brief moet dat zeker lukken!
__________________
Puts the tiger in career
Met citaat reageren