Los bericht bekijken
  #2  
Oud 24 februari 2012, 21:07
BenK BenK is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 februari 2012
Berichten: 17
BenK is on a distinguished road
Standaard

Erik,

Het is wel zo beleefd om eerst wat inleidende tekst te geven en niet zonder enige informatie je sollicitatiebrief op dit forum te knallen. Want wat wil je...Je hoopt natuurlijk dat je wat commentaar/opmerkingen/tips krijgt op je brief. Geef dat dan ook aan/vraagt dit dan.
Is een leermoment .....daar houden we het maar op.
Dan toch maar wat commentaar op je brief.


De eerste alinea van je brief zou ik anders formuleren. "naar aanleiding van ....met één van uw collega's... Als je een naam weet met wie je hebt gesproken komt dit veel beter over. Iets als:

Geachte heer...

Op ..februari heb ik (telefonisch) gesproken met uw collega dhr ....... betreffende de mogelijkheid voor een stageplaats bij uw bedrijf. In dit gesprek gaf hij aan om een sollicitatiebrief met curriculum vitae naar u toe te sturen.

Verder: Het is de bedoeling om stage te lopen. Dit komt een beetje over als : "nou ja, het hoort er bij". Beter wat anders formuleren iets als: In dit eerste studiejaar is een stage periode opgenomen van 320 uur, te volgen elke donderdag en vrijdag vanaf .(datum).
Graag zou ik deze stageperiode bij uw bedrijf volgen.....

Tweede alinea:....tot nu toe bevalt het mij goed.... : Anders formuleren, dit komt niet erg enthousiast over. Iets als: Ik ben nu vier maanden met de studie bezig en ......

Kijk ook eens naar andere sollicitatie brieven op dit forum. Hier vind je vast wat goede afsluitende zinnen. Want afsluiten met een zin ...als u nog vragen heeft kunt u .. , is wat minder gebruikelijk.


succes
Met citaat reageren