Discussie: Jaar niets te doen
Los bericht bekijken
  #1  
Oud 11 juli 2012, 17:34
Nultos Nultos is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 juli 2012
Berichten: 1
Nultos is on a distinguished road
Standaard Jaar niets te doen

Hallo iedereen,

Ik heb dit jaar eindelijk mijn vwo examen afgelegd op het vavo, maar omdat mijn profielwerkstuk ontbrak ( door persoonlijke omstandigheden en een zekere mate van laksheid) heb ik geen diploma ( Na inlevering wordt het op 1 december uitgereikt). Ik ben nu al 20 en met volgend jaar meegerekend heb ik dus een 9-jarig vwo traject gevolgd xD.

Het is niet dat ik dom ben ( had 5.50 voor de cito toets en heb eigelijk nooit wat gedaan voor vwo), maar ik had totaal geen motivatie en heb altijd erg veel gespijbeld ( Heb ik zelfs een halt straf voor gehad en uiteindelijk van school gestuurd wat heeft bijgedragen aan mijn lange vwo loopbaan).
Nu begin ik eindelijk wat volwassener te worden maar zit dus met de consequenties. Na volgend jaar ga ik zoiezo naar de universiteit maar ik zit dus met een gat van een jaar. Ik heb meerdere HBO's gebeld maar zonder diploma kan je simpelweg niet beginnen.

De meest voor de hand liggende oplossing is natuurlijk een jaartje werken, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan zeker voor mij. Ik ben ook uitwonend ( dus met een opleiding zou ik door de studiebeurs even veel krijgen als werk). Ik zat nu te denken aan een MBO 4 opleiding maar ben totaal niet thuis in de wereld van het MBO en weet hier verder niets van. De reden waarvoor ik dit post is om hopelijk wat andere inzichten en advies te krijgen. Bij voorbaat dank hiervoor.
Met citaat reageren