Los bericht bekijken
  #8  
Oud 20 april 2011, 12:40
EvelineB EvelineB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 134
EvelineB is on a distinguished road
Standaard

Hoi Linda,

Begrip tot op zekere hoogte. Stel je wordt het en je weet voor mei dat je aan de slag kan bij het nieuwe bedrijf per 1 juni. Vervolgens zeg je tegen je toekomstige werkgever: "ja sorry, bij mijn ouder werkgever werk ik wat langer door dan de normale uitwerktijd van 1 maand omdat ik wat extra diensten zou draaien dus ik ben pas vanaf 1 juli beschikbaar". Stel je eens voor dat jij daar zit als bedrijfsleider en je hebt per 1 juni iemand nodig... wat zou jij dan denken?

Het kan natuurlijk wel zo zijn dat je niet per 1 mei weet dat je bent aangenomen. In dat geval is het meestal zo dat je bij een oude werkgever maar op bepaalde momenten in de maand je contract kan opzeggen. (meestal zijn dit 2 datum, 1 aan het begin van de maand en 1 in het midden van de maand). Wil je echt graag bij je nieuwe werkgever aan de slag, dan zal je oude werkgever moeten accepteren dat jij zo snel mogelijk je contract opzegt (met 1 maand uitwerktijd). Die extra diensten zullen dan door iemand anders moeten worden vervuld.

Groetjes Eveline
Met citaat reageren