Los bericht bekijken
  #7  
Oud 20 oktober 2008, 19:45
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Hoe te formulieren in mijn brief, help.

De brief kan korter, bondiger en wat meer concreet. Probeer het bij 4 alinea's te houden.

Groen = aanpassing, blauw = commentaar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miss Missy Bekijk bericht
Geachte .....,

Met veel belangstelling las ik uw vacature voor financieel adviseur. Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe werkomgeving en een flinke uitdaging. Waarom bij dit bedrijf? Wat spreekt je aan? Graag zou ik mijn talenten in een maatschappelijk relevante organisatie inzetten.

De functie spreekt mij bijzonder aan omdat ik mijn opgebouwde kennis en ervaring op dit gebied optimaal kan benutten. Ik wil in november met de opleiding Post Bachelor Leergang Financial Control starten. *Mijn huidige functie bied mij geen mogelijkheden om mijn praktijk opdrachten en scriptie tijdens mijn studie toe te passen.*deze zin zou je weg kunnen laten.De door u aangeboden functie sluit goed aan op mijn voorgenomen opleiding en ambitie, iets noemen uit de functie, dus een combinatie maken Ik zal me als een vis in het water voelen.

De competenties die u zoekt kan ik u bieden. Voorbeelden?. Verder heb ik de door mij in het verleden genomen keuzes Welke keuzes? voorbeelden noemen mezelf op multidisciplinair gebied weten te bekwamen. Ik kan flexibel omgaan met verschillende situaties en mij werkzaamheden van uiteenlopend aard eigen maken.

Graag zou ik mijn talenten in een maatschappelijk relevante organisatie inzetten.Zie boven Het lijkt mij erg uitdagend om aan de slag te kunnen en denk met mijn kennis en vaardigheden een goede invulling kan geven aan de gestelde taken. Verder is het mijn ambitie om als een motiverende spin in het web te kunnen fungeren, zodat ik een service kan verlenen welke voldoet aan alle eisen. Deze alinea zou je het beste kunnen verwerken in de vorige alinea

Als uw interesse door het voorgaande is gewekt, nodig ik u uit mijn curriculum vitae te lezen. Omdat een brief slechts beperkte ruimte laat om mijn kennis en ervaring te beschrijven, zie ik gaarne een uitnodiging voor een gesprek tegemoet waarin ik mijn belangstelling voor de functie nader zal toelichten. zie commentaar Catbert

Ik vertrouw erop zo spoedig mogelijk een positieve reactie van u te vernemen, zodat ik mijn motivatie nader kan toelichten. Deze alinea weglaten, is dubbel met de vorige alinea

Met vriendelijke groet,
__________________
Rianne
Met citaat reageren