Los bericht bekijken
  #6  
Oud 1 maart 2007, 10:31
Senior consultant
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: sollicitatiebrief administratief medewerkster

Beste....

Ik lees elke week 50 tot 70 brieven en cv's. Jouw brief klinkt niet erg overtuigend. Tussen de haakjes geef ik je wat adviezen.

Geachte heer/mevrouw, (Noem een naam, bel desnoods op en vraag wie er over deze vacature gaat!)

Uw advertentie in het Algemeen dagblad van ( datum) is voor mij aanleiding om te solliciteren naar de functie van ( …..) binnen uw bedrijf. (aanleiding? moest je dan solliciteren? Bedenk een leuke openingszin. Zoals: In het Algemeen dagblad van - datum - las ik deze interessante advertentie.)

Ik ben in het bezit van het diploma Administratief medewerkster en volg een avondopleiding tot secretaresse. Nu dat ik mijn opleiding bijna heb afgerond ben ik op zoek naar een leuke en passende baan. (Dit wordt al in je CV gelezen. Het is goed om in je brief te schrijven dat je een opleiding volgt, vertel daar meteen het niveau bij.)

De reden dat deze vacature mij zo aanspreekt is omdat het mij een afwisselende functie lijkt met veel communicatieve werkzaamheden. (Dit zijn de meest vreselijke zinnen die er bestaan in ons vak. Elke functie is afwisselend. Als je deze baan aantrekkelijk vindt vanwege de communicatieve werkzaamheden is het goed als je daarom heen je motivatie schrijft.)

Ik beschik over goede sociale en contactuele vaardigheden en kan zowel zelfstandig als in teamverband werken. Ik ben flexibel en accuraat en heb nieuwe werkzaamheden snel onder de knie. (Dit is ook weer zo'n standaard zin. Praat je ook zo? Ik lees liever: Nieuwe taken binnen mijn functie maak ik mij snel eigen)

Ik zie met belangstelling uit naar uw reactie en hoop dat deze sollicitatie tot een uitnodiging zal leiden. (je hoopt? dus eigenlijk wil je niet? Sluit af met: een uitnodiging voor een gesprek zie ik graag tegemoet. - Je geeft hiermee meteen aan dat je direct bent. )

SUCCES!!!
Met citaat reageren