Los bericht bekijken
  #5  
Oud 18 november 2012, 23:09
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Best een goede brief, maar heel warm word ik er niet van: beetje 13 in een dozijn.

Dat je geen relevante ervaring hebt zou ik niet vermelden.Dat zien ze wel in je CV. Wel vertellen dat je bij de supermarkt werkt en vertel even wat je daar doet en welke ontwikkeling je hebt doorgemaakt. "Sinds anderhalf jaar werk ik als logistiek medewerker bij de Super. Ik ben hier gestart als vakkenvuller maar tegenwoordig ben ik ook verantwoordelijk voor het voorraadbeheer. Tevens werk ik vakantiekrachten in."

In de vierde alinea vertel je een aantal positieve eigenschappen van jezelf zonder te melden waaruit dat blijkt. Een korte uitleg maakt die alinea veel sterker. Twee of drie positieve eigenschappen is dan zat. "Ik ben een zeer gemotiveerde studente, wat blijkt uit het feit dat ik binnen de gestelde 4 jaar mijn studie zal voltooien en ik heb een goed cijferinzicht, ik heb een 8 als eindcijfer voor het vak bedrijfsadministratie. Het werken in een team, zoals ik nu ook in de supermarkt doe, bevalt mij goed, maar ik heb tijdens mijn studie geleerd om ook zelfstandig te werken."
Laat uit je brief blijken of je liever zelfstandig of in een team werkt, dan krijgt men een beeld van je. Nu is het een beetje van alles wat.

Ondanks mijn commentaar: de brief is best goed. Solliciteren is moeilijk en moet je leren en het is lastig om een (positief) opvallende brief te schrijven als je weinig relevante ervaring hebt.

Veel succes,
Tom
Met citaat reageren