Los bericht bekijken
  #5  
Oud 18 maart 2009, 11:13
vooranneke vooranneke is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2009
Berichten: 5
vooranneke is on a distinguished road
Standaard Brief verkort en aangepast: is het zo beter? Alle tips welkom!

Geachte heer xxxx

Op zoek naar een volgende stap in mijn loopbaan zag ik uw vacature van marktonderzoeker. Ik ben van mening dat deze goed bij mij past. Ik ben een enthousiaste en klantgerichte persoonlijkheid met een groot analytisch vermogen en interesse in onderzoek. Graag zou ik mijn talenten in een professionele organisatie voor marktonderzoek inzetten en verder ontwikkelen. Daarom solliciteer ik bij uw organisatie.

Na het afronden van mijn hbo-opleiding toeristisch management en master international marketing, heb ik ruim 3 jaar gewerkt in de reisbranche. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik de mogelijkheid kreeg me in korte tijd te ontwikkelen tot manager. Mijn voornaamste kwaliteiten die tijdens deze baan naar voren zijn gekomen zijn commercieel inzicht en klantgerichtheid. Mijn collega's waardeerden mij vooral omdat ik goed kan luisteren, een coachende houding heb en op directe, maar toch tactvolle wijze feedback geef op hun werk.
Ook heb ik qua analytisch vermogen veel kennis opgedaan: ik was dagelijks bezig met het analyseren van management-informatie en het zoeken naar mogelijkheden om de klant nog beter van dienst te kunnen zijn en de resultaten te verbeteren.

Na 3 ˝ jaar in de reisbranche begon het echter te kriebelen en na een geweldige reis van 3 maanden door o.a. Azie en Nieuw-Zeeland ben ik nu helemaal klaar voor een nieuwe uitdaging. Ik ben op zoek naar een functie in de marketing met voldoende afwisseling en uitdaging, waarin ik met mensen werk en de kans krijg mezelf te ontwikkelen. Voor mij komt dat allemaal samen in deze vacature. Wat me met name aanspreekt in deze functie is het feit dat je binnen een breed scala aan onderzoeken wordt ingezet en ook zelf nieuwe initiatieven mag opzetten.

xx als bedrijf spreekt me aan omdat ze vernieuwende online onderzoekstoepassingen gebruiken maar daarnaast ook gebruik maken van ‘reallife’ panelonderzoek. Daarnaast spreekt de open bedrijfscultuur me aan. Kortom, xx is een professioneel en innovatief bedrijf waar ik graag mijn steentje aan zou bij willen dragen.

Ik hoop dat ik er met deze brief in geslaagd ben mijn enthousiasme voor deze functie te tonen. Graag zou ik een en ander nader toelichten in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,

xx
Met citaat reageren