Los bericht bekijken
  #7  
Oud 30 augustus 2005, 14:51
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Feedback gevraagd op sollicitatiebrief Maatschappelijk werker

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anomalus
Wat vind je van deze?: "Ondanks mijn leeftijd hoop ik dat u mij op mijn kwaliteiten beoordeelt." Wat vind je hier van?
Oh nee, veel te defensief. Alsof je op voorhand al weet dat ze op leeftijd discrimineren. Misschien zoeken ze iemand met meer ervaring, dat is nu eenmaal zo. Dat is geen leeftijdsdiscriminatie, dat is een functioneel selectiecriterium.

Volgens mij moet je het positief omdraaien. Hét voordeel van net-afgestudeerde werknemers voor de werkgever is de betere 'kneedbaarheid'. Als starter pas je je nog helemaal aan aan de wensen van de opdrachtgever en aan de beroepspraktijk. Je bent nog niet cynisch over onbehandelbare gevallen, uitgebluste collega's, incompetent management en bureaucratie. Je brengt geen eigenwijze methoden en werkwijzen in die de gang van zaken bij de werkgever verstoren.

Zoek een positieve formulering om dat uit te drukken. Iets als: "Ik zie ernaar uit bij <werkgever> meer ervaring op te doen in de beroepspraktijk en daarbij te leren van collega's en leidinggevenden met veel meer ervaring." (misschien ietsje té!?)

Eventueel zou je iets kunnen zeggen over graag onder begeleiding van een mentor o.i.d. werken, maar dat houdt het risico in te worden afgewezen als ze een zelfstandig werkende professional zoeken.
__________________
René
Met citaat reageren