Los bericht bekijken
  #4  
Oud 4 januari 2010, 01:08
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Solliciatiebrief junior communicatiemedewerker

Ik hoop dat je iets hebt aan het onderstaande.

Je eerste alinea zou ik anders formuleren:
Naar aanleiding van telefonisch contact ben ik zeer geďnteresseerd geraakt in de functie van Junior communicatiemedewerker. Ik kan me goed vinden in de gegeven functieomschrijving en reageer daarom graag op de vacature.

Na ons telefoongesprek op XX jongstleden over de vacature van XX, heb ik besloten om te...

De opbouw van je brief:
Zelf zou ik de opbouw anders willen zien. Ik zou eerst beginnen met de motivatie, dan je werkervaring aangeven en dan pas aangeven dat de baan een mogelijkheid is om jezelf verder te ontwikkelen. Concreet: De.....uit te breiden. Niet starten met deze zin in je tweede alinea. Deze zin zou ik later in je brief vermelden. Bijvoorbeeld in je voorlaatste alinea.

Je vierde alinea:
Je geeft hier aan dat je de Nederlandse taal zowel mondeling als schriftelijk uitstekend beheerst. Deze zin zou ik weglaten omdat deze vaardigheden sowieso gezocht worden in een communicatiemedewerker. Ik zou ingaan op voorbeelden waaruit blijkt dat je weet van aanpakken etc. Nu is het een opsomming van. Belangrijker is dat je laat zien waar dit uit blijkt.

Je vijfde alinea:
Ik hoop dat u na het lezen van deze motivatie even enthousiast bent over mij als ik dat ben over de functie. Mocht u prijs stellen op meer informatie of een kopie van mijn getuigschrift willen ontvangen, dan stuur ik u deze graag toe.


Ik neem aan dat je je c.v. meestuurt? Hier staat de aanvullende info toch al in? Ik zou deze zin weglaten. Een getuigschrift kan later nog overhandigd worden als ze erom vragen.

Laatste alinea:
Weglaten. Is te oudbollig. Ik zou in je voorlaatste alinea aangeven dat je bereid bent om het een en ander toe lichten in een gesprek en daarmee je brief afsluiten.

Succes!!
Met citaat reageren