Los bericht bekijken
  #2  
Oud 29 mei 2011, 10:52
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Houd dat in dat er dan geen cv bij hoeft?
Jawel, een cv stuur je altijd mee.
Citaat:
Ik heb in de afgelopen weken meerdere brieven verstuurd (met cv) waarvan ik overtuigd was dat ik wel uitgenodigd zou worden voor een gesprek, omdat ik (mijns inziens) over de ervaring en eisen beschik die werden gesteld. Maar ik heb het idee dat ik "te oud" ben.
Ik begrijp dat je gaat zoeken naar redenen waarom je niet wordt uitgenodigd, maar wellicht ligt het aan iets heel anders. Heb je al eens nagevraagd waarom je bent afgewezen? Het kan ook aan je (beperkte) ervaring of aan je brieven liggen.

Citaat:
Vermeld ik dan wel of niet mijn leeftijd, al dan niet in een cv. Ik ben 34 jaar, maar ik wordt meestal rond de 25 jaar geschat. (ook niet altijd even leuk) Zal dit nu in mijn voor of nadeel werken?
Kortom zoeken ze in zo'n salon een jong of een "ouder" iemand?
Je vermeldt altijd je leeftijd in je cv. Of je leeftijd in je voor- of nadeel zal werken? Dat is moeilijk te zeggen. Het is afhankelijk van wat jij te bieden hebt en wat een potentiële werkgever zoekt.

Citaat:
Voor mij is nml het belangrijkste dat ik voor een gesprek wordt uitgenodigd. Zodat ik mij zelf kan "verkopen".
Je 'verkooppraatje' begint al met je sollicitatiebrief en cv! Verkoop jij je liever face-to-face, dan zou je ook kunnen overwegen om z'n salon gewoon eens binnen te stappen om je brief en cv persoonlijk te overhandigen.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren