Los bericht bekijken
  #2  
Oud 24 april 2014, 14:09
Tom van WETALENT Tom van WETALENT is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 20
Tom van WETALENT is on a distinguished road
Standaard

Beste David.

Na jouw brief gelezen te hebben, heb ik hieronder een aantal opmerkingen per alinea opgeschreven.

Ik zie dat je in de eerste alinea je best doet om met een pakkende zin te openen. Het is an sich niet slecht wat je doet, maar wat ik me eigenlijk afvraag is of dit nou echt de beste zin is om uit de vacature te citeren (ik heb de vacature er even bij gezocht).

De tweede alinea vind ik een beetje overbodig. Je noemt hier vooral informatie die je met een blik op jouw CV ook terug kunt vinden. Wat ik wel goed vind ik dat je het heel duidelijk maakt dat jij écht deze kant op wilt met jouw carrière.

Alinea drie is in principe goed. Probeer soms wat specifieker te zijn. Bijvoorbeeld: 'de werkwijze in de civiele wereld' is nogal abstract. Hier een specifiek iets noemen wat jou aanspreekt maakt het wat sterker en overtuigender.

Alinea vier kent eigenlijk hetzelfde probleem; een gebrek aan specificiteit. Je kunt hier misschien kort wat voorbeelden noemen van cursussen, of situaties waar jij jouw doorzettingsvermogen hebt laten zien.

Tot slot, wat ik wel echt mis, en wat er echt in MOET, is waarom het bedrijf jou zo aanspreekt. Zij zoeken mensen die graag voor hen willen werken, niet zozeer die in de sector in het algemeen. Geef dus een (paar) argument(en) waarom jij en het bedrijf een goede match zijn. Dit kun je misschien combineren met/in de eerste alinea.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt. Wees ook vooral niet bang om wat trainingen e.d. te volgen zodra je klaar bent. Solliciteren is echt een vak apart, en dat kun je dus niet zomaar zonder enige oefening. Succes!
Met citaat reageren