Los bericht bekijken
  #2  
Oud 17 mei 2015, 16:43
MLB MLB is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 mei 2015
Berichten: 73
MLB is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arcobaleno Bekijk bericht
Hallo!

Vraagje, ik moet nu voor mijn opleiding verplicht gaan netwerken. Ik zit in het derde jaar van mijn universitaire bachelor en wil hierna nog een master gaan doen, dus ik vind het erg moeilijk om te kijken hoe ik dat netwerken nou aan moet pakken, vooral omdat ik nog geen concrete werkervaring heb in het veld waar ik heen wil.
Hebben jullie tips hoe je het beste bedrijven kunnen benaderen? Ik ben namelijk bang dat zij heel weinig zin hebben om te netwerken met iemand waar ze nog helemaal niets aan gaan hebben.

Dankjewel!
Heeft je opleiding een studievereniging? En welke opleiding doe je? Bij mijn opleiding (Fiscaal recht) worden regelmatig bezoeken aan belastingadvieskantoren door de studievereniging georganiseerd. Informeer eens of die activiteiten er zijn, zo kun je tijdens de borrels ook een hoop netwerken en leer je de kantoren kennen. Linkedin is ook handig. Zelf heb ik aangegeven op mijn Linkedin dat ik per direct op zoek ben naar een stage of werkstudentschap, hierdoor krijg ik berichten van recruiters over inhousedagen en dergelijke. Zo kun je ook bedrijven leren kennen. Laat dus vooral weten dat je op zoek bent! En houd er rekening mee dat er ook via Facebook wordt meegekeken, dus scherm inhoud af die je liever niet aan recruiters toont.

Een andere mogelijkheid is om op de website van bedrijven te kijken wat voor activiteiten ze hebben. Veel bedrijven hebben inhousedagen, kennismakingslunches en dergelijke. Ik weet niet of ik hier naar andere sites mag verwijzen, maar Qompas Carrierestart is bijvoorbeeld een erg handige website. Hier kun je je opgeven voor inhousedagen, oefenen voor een sollciitatiegesprek en assessments en zien welke bedrijven er mogelijkheden bieden na je opleiding.

Succes!
Met citaat reageren