Los bericht bekijken
  #5  
Oud 30 september 2014, 14:15
PeterVercruysse PeterVercruysse is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 23 september 2014
Berichten: 49
PeterVercruysse is on a distinguished road
Standaard

Ik zou me er niet te veel zorgen over maken, ze willen gewoon vermijden dat iedereen op deze functie zou reageren, ook de mensen die geen ervaring hebben in de sector.

Als ze een "Universitair diploma" vragen, bedoelen ze iemand die "voldoende niveau heeft". Iemand met een bachelor-diploma met voldoende ervaring komt even goed in aanmerking. Vragen ze een "bachelor, ervaring niet vereist", dan bedoelen ze iemand zoeken met voldoende kennis, maar die ze niet te veel moeten betalen. Op die manier moet je dat lezen.

Een echte verkoper heeft dan weer geen kennis van de materie, een verkoper met kennis van de materie vinden ze dan weer te duur. Ik bedoel, ze vinden altijd wel wat.

Ik denk dat dit wel zal meevallen, het enige gevaar vormen die vlotte jongens die er niets van kennen maar er wel zouden in slagen om drinkwater te verkopen aan een drenkeling.

Als je solliciteert moet je je positieve punten in het daglicht zetten, je moet niet bang zijn om er zelfs mee op te scheppen, de negatieve punten moet je nuanceren.

Je zou bijvoorbeeld ook een "verkopercursus" kunnen volgen, het is niet alleen goed voor je zelf, maar is ook een mooie extra referentie en het toont je motivatie. Daarnaast kun je de aangeleerde technieken ook gebruiken in je sollicitaties.

Waarom niet proberen? Een neen heb je, een ja kun je nog krijgen.
Met citaat reageren