Los bericht bekijken
  #1  
Oud 9 maart 2007, 17:01
Celova Celova is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 maart 2007
Berichten: 12
Celova is on a distinguished road
Unhappy Ik wil zo graag wat anders doen!

Hoi allemaal,

Ik heb al een beetje rondgekeken op het forum en zie dat ik gelukkig niet de enige ben die niet tevreden is met zijn/haar werk.

Ik zal mijn situatie even uitleggen: Ik ben net 24 jaar geworden en heb alleen mijn Mavo + Havo diploma. (en wat diploma-tjes in mijn huidige sector) Ik ben al vanaf mijn 18e fulltime aan het werk. Eerst 2,5 jaar in de IT en nu alweer bijna drie jaar in de financiële sector. Ik doe nu de commerciële ondersteuning bij een hypotheektussenpersoon.

In de financiële branche heb ik dus wel 'leuke' diploma's behaald in de tussentijd. (woningfinanciering 1 + 2 en ben nu bezig met een cursus assistent makelaar) Mijn voordeel is dat ik goed ben in leren. Zelfs deze vervelende en saaie diploma's heb ik gehaald terwijl ik het helemaal niet interessant vind/vond. Ik deed dit alleen maar omdat ik dacht 'slechter kan ik er niet van worden' en omdat ik dacht zo mijn werk beter te kunnen volhouden. Ik heb dit trouwens allemaal naast mijn fulltime baan gedaan d.m.v. zelfstudie.

Maar toch loop ik nu helemaal vast. Ik ben nooit verder gaan studeren na de middelbare school omdat ik gewoonweg niet wist wat ik nou wilde gaan doen. Nu begin ik daar langzamerhand een beter beeld van te krijgen. Ik wil namelijk graag creatief zijn en ben gek op schrijven. Het liefste zou ik dat combineren met nieuwe media, dus vacatures als webredacteur spreken mij erg aan. In dit soort functies moet je de websites up to date houden d.m.v. zelf teksten te schrijven, beeld en geluidmateriaal bewerkend en dergelijke. Super veel eigen inbreng dus en dat zou ook betekenen dat ik van mijn hobby's (fotobewerken/internet/schrijven) mijn werk zou kunnen maken.

Het is dus in ieder geval positief dat ik nu uiteindelijk weet wat ik wél wil. Maar de volgende stap zou moeten zijn: Dit doel realiseren. En ik weet écht niet hoe ik dat moet doen. Financieel gezien kan ik namelijk niet al te veel inleveren. Zou dolgraag weer gaan studeren, maar kan het me niet veroorloven. (weet ok al welke studie: Communicatie in de richting digitale communicatie of schriftelijke communicatie en redactie) Ik heb namelijk wel een koophuis en als ik iets minder zou verdienen zou ik dat misschien nog wel kunnen opvangen, maar studiekosten erbij... Geld lenen doe ik liever ook niet omdat we al een vrij grote lening hebben naast onze hypotheek.

Ik heb wel al een hoop sollicitaties gedaan op dergelijke functies in de hoop dat ze het aandurven iemand aan te nemen zonder de benodigde papieren en ervaring. Helaas heeft dat tot nu toe nog niets opgeleverd. Verder probeer ik in mijn vrije tijd mijn kennis te vergroten van HTML, Php, photoshop e.d. (op internet is ontzettend veel te vinden hierover!) en schrijf ik ook vaak stukjes voor een weblog.

Wie heeft er tips voor mij? Hoe kan ik nu bereiken wat ik wil?
Ik voel me namelijk steeds vaker verdrietig en ik vind opstaan om naar mijn werk te gaan steeds moeilijker. Het kost zoveel energie om steeds werk te doen waar je al lang en breed op uitgekeken bent...

Groetjes,
Celova
Met citaat reageren