Los bericht bekijken
  #4  
Oud 7 december 2007, 17:27
Nonnie Nonnie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 december 2007
Berichten: 2
Nonnie is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief opleidingsplaats Verzorgende IG! Is t goed zo????

Geachte mevrouw xxxxx,

Met enthousiasme las ik de vacature waarin u opzoek bent naar een leerling verzorgende IG op www.xxx.nl. Deze functie sluit perfect aan bij mijn interesses en ambities, daarom solliciteer ik hier dan ook op.

Op dit moment ben ik werkzaam als secretarieel medewerker bij een meubelgroothandel. Helaas blijkt dit niet te passen bij mijn verwachtingen van het beroep en merk ik dat ik meer contact met mensen prettiger vind. Daarom heb ik vol enthousiasme besloten om weer te gaan studeren. Nadat ik contact heb gehad met mensen uit mijn omgeving die in de zorg werken of hiervoor een opleiding volgen weet ik dat in de zorgsector mijn uitdaging ligt en dan wel in het werk als verzorgende IG.

De opleidingsplaats voor verzorgende IG binnen uw organisatie spreekt mij om diverse redenen aan. Ten eerste vind ik het erg leuk om met ouderen te werken en de wensen van deze mensen voorop te stellen, daarmee hoop ik dan ook wat voor deze mensen te kunnen betekenen. Bovendien ben ik een enthousiaste persoonlijkheid die zowel zelfstandig als in teamverband goed kan functioneren. Ik ben mij ervan bewust dat verzorgende IG niet alleen een zwaar, maar ook een verantwoordelijk beroep is met vaak wisselende diensten, maar dit houdt mij zeker niet tegen om hiervoor te kiezen, ik houd namelijk van afwisseling, heb geen 9 tot 5 mentaliteit en steek graag mijn handen uit de mouwen om een ander te helpen. Natuurlijk zal ik veel moeten leren, maar ik ben zeer leergierig, geduldig en enthousiast. Ook weet ik van mezelf dat ik beter leer in de praktijk dan alleen uit boeken, mede daarom heeft het leer-werk traject mijn interesse gewekt. Kortom, ik ben er van overtuigd dat dit de uitdaging is waarnaar ik opzoek ben!

Ik hoop dat u, na het lezen van deze brief, een duidelijk beeld hebt gekregen van mijn motivatie en interesse voor de functie leerling verzorgende IG. Graag licht ik een en ander toe in een persoonlijk gesprek. Ik hoop daarvoor een uitnodiging van u te mogen ontvangen. Mocht u echter nog vragen hebben of meer informatie wensen, kunt u mij ten allen tijden bereiken op telefoon nummer 06-........
Met vriendelijke groet,



Ik heb hem even nog een x veranderd, ben er zo onzeker over! :S En dan vooral over de dikgedrukte stukken op dit moment....... Zou iemand mij kunnen vertellen of dit een goede brief is?
Met citaat reageren